Mechanische belasting - versnelling

Hallo

Ik wilde weten of iemand deze beperking ooit had gebruikt, want voor mij ontbreekt het.

Laat me het uitleggen: als ik twee tanden met elkaar in contact zet en dan doe ik deze beperking, zal het in de ene richting werken, maar niet in de andere, d.w.z. er moet een beetje speling tussen de tanden zijn, dus als ik voor een bepaalde tijd terugkeer, mogen de twee tandwielen elkaar niet raken, daar zet het het niet op.

Voordat mij werd verteld dat deze vraag al is gesteld, ja ik heb al gekeken maar het beantwoordt mijn vraag niet.

BEDANKT

Hallo

Het werkt inderdaad maar in één richting, er is de omgekeerde functie in de opties van deze beperking, sorry, niets  beters te bieden!

Edit: de functie is in dit geval eigenlijk niet handig!

1 like

Ja, de omgekeerde set wordt alleen gebruikt om de andere versnelling in de tegenovergestelde richting te laten draaien

1 like

Ik heb deze functie vorige week voor het eerst gebruikt, en het is duidelijk niet gedaan om een game-inhaalslag te beheren. Hiermee kunt u alleen een rotatiesnelheidsverhouding tussen 2 tandwielen beheren. U moet eerst uw tandwielen in een "0" -positie hebben en vervolgens deze beperking activeren.

En soms verschuiven de tanden, vooral als je de beperkingen wat verder doortrekt (in dit geval in het geval van een cascade van rondsels). Dus ik vond geen andere oplossing dan de versnellingsbeperking uit te schakelen, mijn tandwielen weer in de "0"-stand te zetten en de versnellingsbeperking opnieuw te activeren!

In de hoop je te hebben verlicht.

6 likes

Het vinkje "omgekeerd" wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen een rondsel/rondselhuis en een binnenste rondsel/ringtandwielkast: dezelfde of tegengestelde richtingen!

3 likes

Inderdaad, sorry dat ik het pas daarna zag.

Misschien kan deze tutorial je helpen (niet getest):

http://www.youtube.com/watch?v=cq-kmLC9jkA

Het maakt gebruik van bewegingssimulatie

1 like

Hoi @ Mathieu

Heb je deze tutorial bekeken?

Zie: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/constraints-avancees-dans-solidworks

@+............ B..... R.....

1 like

Benoit LF heeft gelijk: deze beperking dient alleen om een rotatiesnelheidsverhouding tussen 2 cilinders te geven: als de eerste met een snelheid X draait, zal de tweede draaien met een snelheid gelijk aan X x Overbrengingsverhouding.

Er wordt geen rekening gehouden met de stand van de tanden. Als de tanden in eerste instantie goed geplaatst zijn, zou de simulatie van het tandwiel correct moeten zijn (a priori is dit niet het geval gezien de vorige opmerkingen).

Deze beperking kan dus voor andere dingen dan tandwielsimulatie worden gebruikt: ik gebruikte het bijvoorbeeld om universele assen te simuleren, maar het kan worden gebruikt voor systemen met riemen, kettingen, .....

2 likes

Hallo

Bedankt voor je antwoorden, maar ik heb gevonden wat ik wilde, het is geen beperking maar een functie:

"structurele dynamiek".

Het is beschikbaar (als optie) in het assemblagecommando "component verplaatsen".

Je kunt het tandwiel dus goed draaien met de speling tussen de tanden, maar alleen in beweging, niet in dwang.

sans_titre.png