Beperking na een traject

Hallo

Solidworks 2012

Ik probeer het volgen van een traject in twee stukken te beperken (zie foto)

Mijn probleem is dat ik dit graag met een cilindrisch stuk zou willen doen en daar kan ik de oplossing niet vinden

Heb je een tip?

estrade_pivotante.jpg
1 like

Hallo

Ik zie niet echt welk deel met welk moet worden beperkt, maar is een beperking tussen een vlak en een punt voldoende? Het enige wat je hoeft te doen is een punt op een van hen te maken en vervolgens 2 zijden samen te sluiten.

Anders is een bewegingsonderzoek nodig.

Ik bedoelde niet "een vlak en een punt" maar "een rand en een punt" en het kan trouwens ook een rand en een as zijn of een rand en een hoekpunt.

Het deel dat moet worden beperkt, is in rood en vast in grijs

De baan is boonvormig

estrade_pivotante_2.jpg

Ik heb deze stijl van herhaling al voor de LINKOA-uitdaging (zie bijgevoegd voorbeeld)

Ik geef het toe, het is niet geweldig.

Het idee is om een "traject" deel te maken met de herhaling die goed gaat (er zijn alle benodigde herhalingstools in de onderdeelfuncties in tegenstelling tot de vrij beperkte assemblage herhalingsfuncties)

Plaats dit onderdeel in uw assemblage en maak een functiegestuurde herhaling.

Vergeet niet om uw "traject"-onderdeel te verbergen en uit te sluiten van de stuklijst in uw assemblage

fle_kapla-1.zip

Hallo

De oplossing van de beperking van het type "Traject" kan werken. Maar het zal niet mogelijk zijn om de doorbuiging in de "boon" -vorm te beperken en de beperkingen die moeten worden toegevoegd om het onderdeel te oriënteren, zijn misschien niet gemakkelijk te vinden zonder de assemblage te veel te beperken.

Waarom gaat u niet door een geavanceerde "AngleLimit"-beperking met het maximum en het minimum in hoekafmetingen?

Het is een idee als elk ander!

Vriendelijke groeten

3 likes

Met het bestand is het beter!

assemblage1.zip
2 likes

Dit kan een oplossing zijn, maar ik kan het rode stukje in de boon niet draaien

Het principe dat ik probeer te doen:

een draaibaar platform met een offset (boon) van de rotatie-as

Ik heb een overzicht geplaatst voor visualisatie

principe_estrade.jpg

Als ik het goed begrijp, bestaat het platform uit 2 lichamen? De kleine rode stip stelde de rotatie-as voor?

Een oplossing (maar soms een die niet werkt voor SolidWorks en fouten veroorzaakt) is het maken van:

1) een tangiance tussen de buitenzijde van de rode as en de buitenzijde van de boon

2) een limietafstand tussen de as (ze kunnen worden weergegeven met T op het toetsenbord) van het platform en een van de assen van het uiteinde van de boon: 0 mm in mini en X in maximum (X is de slag)

3) een samenloop van omstandigheden tussen het gezicht en de hoogte natuurlijk!

Is het functioneel zo?

Er moet ook worden opgemerkt dat SolidWorks voor dit type beperking soms willekeurig reageert, omdat het deel vrij vrij is, kan het zich soms onmiddellijk in een tegenovergestelde positie bevinden!

1 like