Hallo
Is er een automatische plaatsingsfunctie in het midden van een sleufgat voor schroeven die uit de gereedschapskist komen?
Bedankt.
Hallo
Is er een automatische plaatsingsfunctie in het midden van een sleufgat voor schroeven die uit de gereedschapskist komen?
Bedankt.
Hallo @pascal.babel
Je moet liever kijken naar slimme bevestigingsmiddelen.
U kunt Smart Fasteners configureren om standaard elk type bout of schroef toe te voegen. De schroeven worden automatisch aan de gaten beperkt door coaxiale en samenvallende spanningen. Dit alles in verband met de gaten die met de Drilling Assistance zijn gemaakt.
Vriendelijke groeten
Dank u voor het antwoord, maar in het geval van een langwerpig gat kunnen de schroeven op een van de twee 1/2 cilinders worden geplaatst. De schroef moet op de as van de langwerpige worden geplaatst.
Ik moet testen om te zien of het werkt...
Slimme bevestigingsmiddel neemt veel machinedips denk ik.
Het lijkt mij een functie die vrij vaak wordt gebruikt in de mechanische constructie, het zou mooi zijn als het in een toekomstige versie het daglicht zou kunnen zien...
Ja, maar het zal niet langer deel uitmaken van de gereedschapskist.
Het doel is om een schroef gecentreerd in een langwerpig gat te brengen, op dezelfde manier als bij een gat.
Hallo @pascal.babel
In de 2020-versie bestaat wat u wilt voor automatisch centreren op langwerpige artikelen.
In welke SW-versie zit je?
In de tussentijd heb je nog steeds de keuze om te centreren sinds de 2018-versie , maar het is niet automatisch. Dus met betrekking tot uw verzoek, denk ik dat uw schroeven niet op zichzelf worden geplaatst in afwachting van een ander onderdeel. Als dit het geval is, heb je al de beperking waarmee je de schroef op het sleufgat kunt centreren.
Ik ken de context waarin je je bevindt niet! ;-)
Vriendelijke groeten
Ik gebruik SW 2019, dus ik breng mijn schroef uit de gereedschapskist naar de platte kant waar de langwerpige wordt "geboord" en vervolgens as op as door een beperking te maken.
Het is niet erg lang voor een schroef, maar voor velen wordt het snel vervelend.
Paschalis
Je kunt het eenvoudiger maken!
In de 2019-versie en daarvoor wordt het onderdeel in het midden van de groef geplaatst , maar het wordt niet standaard automatisch in de lengterichting beperkt.
Als je het automatisch wilt centreren (zonder een andere beperking op een vlak of een dimensie of twee assen) moet je ==>constraints ==> Mechanische constraints ==> Groef ==> (open constraints) gebruiken en "Free" vervangen door "gecentreerd".
U zou een sneltoets moeten kunnen maken om sneller te openen.
Vriendelijke groeten
Anders kun je de schets van de langwerpige en de tijdelijke assen laten verschijnen, hiermee beperk je het middelpunt van de langwerpige met de tijdelijke as, dan de loodrechtheid en het samenvallen tussen de vlakken om te eindigen.
Hallo
Verdomde gaten met sleuven! Het probleem is ook dat je niet kunt "kopiƫren met beperkingen" met een "mechanische beperking"...
Wat doen ze bij Dassault?
Pascal, we hebben de gereedschapskist al lang niet meer gebruikt! Te veel bugs! Maak in plaats daarvan een schroef bibli.
Hallo
Een oude opgegraven post die nuttig kan zijn.
https://www.lynkoa.com/forum/mise-en-plan/fonction-de-biblioth%C3%A8que-famille-de-pi%C3%A8ces