Beperking?

Hallo

Ik wil graag het zakken van mijn motorkap simuleren met de cilinders. Om te weten of alles overgaat, maar ik zie niet in welke beperking ik moet instellen. Iemand een idee?.

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten

sans_titre.jpg

Hallo

De limietbeperking van SolidWorks moet worden gebruikt in geavanceerde beperkingen:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Limit_Mates.htm

We kunnen er een limiet aan stellen.

3 likes

Als het gaat om het controleren van de slag van de cilinders (ervan uitgaande dat ze  bestaan uit 2 lichaam + staafelementen) moeten we de beperking van de limietafstand gebruiken.

Zie afbeelding.

screenshot460.jpg
4 likes

Hallo een beperking die de verplaatsing van de cilinder simuleert, of die de hoek van de kap tussen 2 waarden blokkeert ....

sw02.jpg
2 likes

Hallo

U kunt ook de functie "component verplaatsen" gebruiken en het vakje "Botsingsdetectie" aanvinken, zodat u kunt zien of het doorgaat of een plaats raakt

1 like

Ik heb de beperking geplaatst, maar de stang van de cilinder volgt het lichaam helemaal niet...

Een beetje meer detail? Welke kant volgt het?

Een print'screen van het defect alstublieft?

2 likes

Welnu, naast de limietspanning moet je een concentriciteit tussen de staaf en het lichaam toevoegen.

EDIT: En tussen bevestigingsmiddelen en stang / lichaam ook.

3 likes

Natuurlijk moet je een "coaxiale" beperking tussen het lichaam en de staaf plaatsen!  De limietbeperking beheert alleen de afstand.

2 likes

En als uw cilinders subassemblages zijn, moet u ze configureren als een flexibel onderdeel in de assemblage op het eerste niveau (in aanvulling op wat hierboven is gezegd).

2 likes

Hoi @ Valentijn

je bent onder welke SW-versie als 2012 ik wil kijken

Plaats uw bestand

Ik heb de indruk dat de installatie van uw krikken een probleem is NEE

Uw cilinder moet comprimeren en decomprimeren? Het lijkt me niet erg verstandig

@+ een rode hoed ;-))

2 likes

GT22 dit zijn gasflessen, het enige dat belangrijk is is de juiste positie, dus er is geen sprake van compressiedecompressie, daar zijn ze voor gemaakt, de motorkap is als de kofferbak van je auto.

1 like

@mathieu

Ongeacht het type gaskrik of andere

maar visueel lijkt het mij, maar ik kan het mis hebben

afhankelijk van de grootte, de slag van deze cilinder en de gekozen positie voor de bevestigingsmiddelen en de openingshoek

Het moet tijdens de race zijn in compressie en decompressie

Ik weet niet zeker of dit verstandig is

Voor mij een normale werking van de cilinder

Cilinderpositie ingetrokken met gesloten motorkap

Cilinderpositie met de kap open

De slag van de cilinder bepaalt de bevestigingspositie 

@+ ...................... BR

3 likes

Ok ik begreep het niet in die zin, maar je hebt gelijk.

2 likes
Goedenavond in 2014 heb ik een coaxiale beperking en een beperking op de bewegingsafstand Het bestond niet in de vorige versie Aan de andere kant is deze assemblage natuurlijk flexibel in de andere assemblage
2 likes

Dank u allen,

Ik heb het anders gecontroleerd, ik heb een hoekbeperking geplaatst tussen de kap en het "frame"  en ik heb deze hoek daar gewijzigd, terwijl ik de coaxialiteit tussen de stang en het lichaam van de cilinder heb gelaten en een draaipuntbeperking op de gaffels van de cilinder heb geplaatst.

In ieder geval bedankt allemaal

Om @gt22 te beantwoorden,

Na simulatie tijdens de sluiting is er alleen compressie en tijdens de opening alleen decompressie.

Dus de posities van mijn hoeken zijn goed.