Assemblagebeperkingen met een assembly die andere assemblages bevat

Hallo

Ik heb op de volgende manier een assemblage gemaakt:

Hoofdassemblage (product):
     Subassemblage1 (product)
          - Deel 1
          - Deel 2
     Deelassemblage2
          - Deel 1
          - Deel 2
     Deelassemblage3
          - Deel 1
          - Deel 2
     Deelassemblage4
          - Deel 1
          - Deel 2

Met andere woorden, mijn hoofdassemblage bevat producten die onderdelen bevatten. 

Mij was geadviseerd om nooit productstunts te doen, maar alle onderdelen in één product (hier mijn hoofdassemblage).

Dit maakt het gemakkelijker om beperkingen te beheren.

Ik wilde dit advies niet opvolgen, maar ik denk dat het misschien ten onrechte is... omdat ik een vrij synthetische bouwboom wilde behouden.

Aan de andere kant heb ik nu een aantal behoorlijk rare beperkingsproblemen. Wanneer ik de waarde van een beperking in een subassemblage wijzig, zijn er conflicten met de beperkingen op de bovenste assembly.

Kunt u mij uw feedback geven over de realisatie van assemblages met verschillende productniveaus?

Heb je dit ooit geoefend en zo ja, hoe ben je met de beperkingen omgegaan? Er kunnen updates zijn die in een specifieke volgorde moeten worden doorgevoerd om conflicten te voorkomen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Over het algemeen maak je één montage per bouwdoos. Je volgt wat er in de workshop wordt gedaan;)

Aan de andere kant, als je problemen hebt met beperkingen op de verdieping erboven, komt dat waarschijnlijk omdat je de lengtes of assen van Ø hebt veranderd. En ineens past het niet meer.

1 like

Hallo

Meestal is de stuklijst een weerspiegeling van wat er wordt geproduceerd, artikelreferenties, bewerkte onderdelen of wat er wordt gekocht. Het is de samenstelling van het project die het aantal niveaus in de assemblage bepaalt.

Beheerde de beperkingen :

Een project evolueert in de loop van de tijd en wijzigingen, dus het is onvermijdelijk dat de beperkingen vaak opnieuw moeten worden gedefinieerd.

Denk hierbij aan het toevoegen van tussenlaagdelen, (verbinding) de evolutie van een machinaal bewerkt onderdeel naar een mechanisch gelast samenstel, etc.

Hoe u het beste kunt beheren:

Bevestig altijd eerst het " frame " -gedeelte.

Tjrs beperken (selectie van referenties) van het object dat op het (de) object(en) die positie moet (hebben).

Vertrouw zoveel mogelijk op andere referentie-elementen dan de meetkunde, b.v. voor een deel van de omwenteling rond een as (X, Y of Z) kies de as voor de coaxialiteitsspanning, niet een cilindrisch vlak van het object, (de as kan inderdaad niet worden gewijzigd, er zal bestaan in tegenstelling tot het cilindrische oppervlak dat Nbrs chgmnts kan ondergaan, die het risico lopen de beperking in gebreke te stellen.

Zorg ervoor dat u niet te veel beperkt, een onderdeel van de assemblage mag niet meer dan 3 beperkingen hebben om het te positioneren.

De publicaties maken gebruik van positioneringsreferenties in elk onderdeel en zijn een zeer goed hulpmiddel, vooral als het gaat om elementen zoals vlakken, lijnen, punten en niet om impliciete oppervlakken, randen of functieassen.

1 like

Ik kan me voorstellen dat Airbus een heel vliegtuig in 1 product ontwerpt... Het is onhandelbaar en het slaat nergens op.

Aan de andere kant is het beter om de subassemblages samen te beperken op een enkele interface.

Als elementen echt tegelijkertijd moeten bewegen, kun je optioneel parameters doorlopen.

1 like

Het is het beste om met verschillende niveaus te werken