Hoi allemaal
Ik heb te maken met het probleem van " voortplanting " van onderdeelspanningen door meerdere assemblages en ik begrijp niet wat blokkering is.
Ter context: ik ben 9 à 10 maanden autodidact (en het begint een probleem te worden) bij Solidworks na 15 jaar onder Creo. Dit speelt soms parten met mij in de ontwerpintentie, die niet altijd overdraagbaar is naar SW.
Mijn probleem is om een kabel te representeren die twee connectoren in rood verbindt:
Mijn eerste poging was om een " kabel " sub-assemblage te maken met de groene connectoren waarvan de eerste asconnector volledig beperkt is, en daarna deze S/E " kabel " in mijn hoofd te monteren. Door de connectoren te willen positioneren volgens beperkingen aan de twee uiteinden, beperkt SW de eerste connector maar is het onmogelijk om de tweede te verplaatsen; ik krijg een foutmelding waarin wordt gevraagd om de verbindingen te verbreken of te beperken. Waarvoor? Heb ik iets gemist? Deze tweede connector was nergens vastgebonden...
Mijn tweede poging was om de 2 connectoren te assembleren waar ze moeten zitten in de kopassemblage en vervolgens een S/E (functie in het contextmenu) te maken. Het werkte fysiek, maar alle beperkingen zijn mislukt! Ik liet het daarbij, maar de situatie is niet vol te houden.
Wat doe ik verkeerd in SW om niet te profiteren van deze flexibiliteit qua beperkingen, ongeacht het onderdeel of het niveau van montage?