Beperkingen weg?!

Hallo

Ik heb een probleem met een montage... Ik heb een rig met een sprinkhaan die ik graag zou willen verplaatsen zoals het hoort.

Als ik mijn sprinkhaan open, heb ik alle bewegingen die werken. Aan de andere kant, als ik de assemblage open waar de sprinkhaan  zich bevindt, is het een tragedie!

Ik pak het handvat van de sprinkhaan om hem te laten bewegen en de beweging gaat niet meer goed, het is alsof er geen beperking meer op het handvat zit.

En natuurlijk, als ik terugkom bij de sprinkhaanset alleen, is alles in orde...

Wat gebeurt er?

Bedankt

Thomas

sauterelle_volante.bmp

Hallo

Misschien moet je de beperkingen zien die je in je montage oplegt tussen je sautrelle en de rest.

Als dit niet het geval is, beperk dan alleen het lichaam van uw sautrelle en niet de stengel.

Controleer in je asm van sautrelle ook of het je lichaam is dat geen vast bestanddeel is

PS: Ik ben nog niet op Creo, maar ik heb al dit soort problemen gehad op Wilfire4

@+

1 like

Hoi @ tomalam

Ik merkte ditzelfde probleem in ieder geval op SW

Om het gedeeltelijk op te lossen, moet je sprinkhaan op het laatste niveau zijn

De bewegingsbeperkingen werken

@+ ;-)

1 like

Ik zag net iets anders...

Als ik mijn assemblage in een andere assemblage zet, werkt het...

@Dahu ik mijn stressposities goed onder controle had

@Gt22 Ik heb geprobeerd het als laatste te plaatsen, maar niets beters

Hallo

Een of 2 kleine vragen om beter te analyseren.

Maakt u gebruik van standaardbeperkingen of plaatsingen per mechanisme?

Is alles goed afgebakend (geen klein vierkantje op de stukken)?

Ik denk dat het probleem moet komen van een tangentie die zichzelf aan de andere kant van de diameter redt. U moet de optie voor beperkingshypothese hebben ingeschakeld voor een onderdeel. We moeten zeker een beperking van de oriëntatie toevoegen.

Aan welke versie werk je?

1 like

Ik gebruik Créo pro 5.0

Ik heb bewegingsbeperkingen ingesteld (draaipunt, vlak...) en alles is volledig beperkt, ik heb elke link opnieuw gecontroleerd, maar niets verdachts

Argg, alles wat ik niet gebruik.

Heb je geprobeerd om de plaatsing in standaardbeperking uit te voeren?

Als ik standaard beperkingen opleg, zal het niet meer bewegen!

Ik heb het soort beperkingen in de pc gestopt omdat ik niet weet of we het over dezelfde dingen hebben. Om te gillen

contraintes.bmp

We hebben het over hetzelfde.

Ik hou er niet van om deze beperkingen te gebruiken.

Ik geef de voorkeur aan de meer klassieke positioneringsbeperkingen, zoals invoegen, plakken...

Om het vervolgens te laten bewegen, als je een vlak in de assemblage met een hoek maakt, hoef je alleen maar de waarde van de hoek te variëren.

U kunt deze waarde zelfs als parameter instellen.

1 like