Beperkingen tijdens het invoegen van onderdelen

Hoi allemaal.

Is er bij het invoegen van een onderdeel in een assemblage een manier om de functie "beperking" automatisch te  starten?

Het lijkt mij dat dit mogelijk was op de oude versies, ik werk met SDW2018.

Dank u voor uw antwoorden.

Fijne dag.

Goede dag

Je bedoelt automatische spanningen op onderdelen die hiervoor zijn ontworpen (zoals bouten of moeren die ervoor zijn ontworpen)

Anders moet u twee delen selecteren om te beperken en de bedieningstoets en standaard biedt deze u de meest waarschijnlijke beperking (zoals concentrisch voor een gat en een cilinder)

Kunt u specificeren,  want ik heb de 2018-versie, dus we kunnen het samen controleren.

Vriendelijke groeten

@Zozo_mp, ik bedoelde dat wanneer je een onderdeel plaatst, je het ergens in de assemblage plaatst en de beperkingsfunctie actief is.

Ik wilde het niet hebben over de verwijzingen naar beperkingen zoals op schroeven in het algemeen.

Hallo

Start automatisch, ik weet niet of het mogelijk is, maar je hebt het niet meer in de sneltoets "s".

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Hello@NdMoutiers

Ik denk dat ik het begrijp, zonder te begrijpen wat je wilt.

Wanneer u een onderdeel invoegt door te slepen en neer te zetten vanuit een 2e venster, of door een bestand in een lijst te selecteren, wordt het onderdeel ingevoegd, of waar u uw muis loslaat, of het fixeert het op het coördinatenpunt.

Totdat de gedeponeerde functie is voltooid, kunt u de beperkingsfunctie niet activeren.

Naar aanleiding van uw opmerking en de plotselinge twijfel die zich van mijn geest meester maakte, heb ik alle mogelijke combinaties opnieuw geprobeerd en het lijkt erop dat het onmogelijk is.

De reden is gemakkelijk te begrijpen omdat alle functies opeenvolgend zijn zonder SW.
De inbrengfunctie is ook sequentieel, dus geen mogelijkheid om er twee tegelijk te doen. Al was het maar omdat SW een single-task is voor alles wat modelleren is. Om dit mogelijk te maken, zou multi-threading en de SW-code grondig moeten worden gewijzigd.

Tenzij een collega of vriend van het forum die hoger opgeleid is dan ik, een truc kent, zie ik niet hoe ik het moet doen.

Vriendelijke groeten

2 likes

Genoeg met de @Zozo_mp analyse, dus het idee zou kunnen zijn om de opdracht "constraint" uit te voeren wanneer het onderdeel wordt geplaatst.

VBA-gekken zullen nog steeds tevreden zijn.

Hallo

Ik herinner me dat het mogelijk was op de oude versies, maar nu probeer ik ernaar te zoeken, het lijkt erop dat het is verwijderd.

Als u dit wilt doen om tijd te besparen, raad ik u aan de functie "Een onderdeel toevoegen" en de functie "beperkingen" te combineren met sneltoetsen. Hiermee kunt u snel van de ene naar de andere overschakelen.

1 like

Om te zien

http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/c_Mate_References_Overview_SWassy.htm

@+

Ah, ik herinnerde me ook dat het mogelijk was..... het is oké dat ik mijn hele hoofd nog heb... OUFFFF !! Dank u @ludo.mei.

Jammer dat SDW deze functie heeft verwijderd..... niet glop !!

Dus we gaan sneltoetsen gebruiken om tijd te besparen!!

Dank u allen voor uw antwoorden.

Een prettig weekend!!!

geleden ludo.mai | 2465 punt(en)

Hallo

Ik herinner me dat het mogelijk was op de oude versies, maar nu probeer ik ernaar te zoeken, het lijkt erop dat het is verwijderd.

Als u dit wilt doen om tijd te besparen, raad ik u aan de functie "Een onderdeel toevoegen" en de functie "beperkingen" te combineren met sneltoetsen. Hiermee kunt u snel van de ene naar de andere overschakelen.