"Belangrijkste" beperkingen op solidworks

Hallo

Op een machine die verschillende bewegingen combineert waarvan de beperkingen zijn gerangschikt in verschillende niveaus van subassemblages, heb ik beperkingen die me meer interesseren dan andere.

Zoals wat:
- Afstand stanguitgang cilinder 1
- Afstand stanguitgang cilinder 2
- Crank hoek 1
- Hoekpositie indexeerplaat 1
...
...

Is het mogelijk om deze interessante beperkingen op dezelfde plaats te groeperen, snel toegankelijk voor wijziging?

Doel:
- Verplaats de machine snel.
- een soort "dashboard" hebben voor het instellen van de belangrijkste bewegingen.
- Vermijd het definiëren van configuraties in de subassemblages die zich in de bovenste assemblage zullen vermenigvuldigen met alle mogelijke combinaties van de verschillende posities.

Bij voorbaat dank

- Als de beperkingen in een subset zijn gedefinieerd, zijn ze alleen op dat niveau toegankelijk.
- een oplossing is om uw actuatoren op het algemene niveau te plaatsen door ze af te breken of flexibel te maken (d.w.z. voor een cilinder wordt de uitgangsafstand niet in de cilinder gedefinieerd maar op het niveau van de algemene ASM)
- U kunt dan de rijbeperkingen groeperen in een submap van de map Beperkingen van de algemene ASM.

Als uw machine veel S/E heeft, weet ik niet zeker of deze methode veel efficiënter is dan het maken van configuraties: flexibele asm's die op verschillende niveaus zijn gestapeld, zijn al snel grillig en verbruiken veel bronnen.

Er is de "constraint pilot"-tool:

https://www.visiativ-industry.fr/pilote-de-contraintes-solidworks/

Hallo max59 en @tous

Ik vestig uw aandacht op het feit dat de beperking van de bestuurder zeer snel grenzen heeft.

Deze limieten zijn het aantal mogelijke acties dat kan worden geprogrammeerd (ik zou zeggen minder dan een dozijn).

Bovendien is de activering van deze gecontroleerde beperkingen niet eenvoudig (om te zeggen M....... ic).

Bovendien lijkt het mij niet geschikt voor het geval van @jérome42 .

@Jérome 42

Ik stel voor dat u de functie "een map maken" gebruikt.

1. U gaat naar de eerste beperking die u wilt volgen en u klikt met de rechtermuisknop op deze beperking en er wordt een submap "onder mate 1" gemaakt in de hoofdmap van de stuurman. Submap die u kunt hernoemen door erop te dubbelklikken.
  2. Je neemt je beperking en je verplaatst deze met slepen, neerzetten in de submap "Submates 1".
  3. Uiteraard kunt u deze submap naar de top van de boom van alle partners verplaatsen. Aan de andere kant kun je deze submappen niet buiten de hoofdmap van de stuurlieden plaatsen (dubbel paperclipsymbool - Maatjes http://help.solidworks.com/2019/french/SolidWorks/sldworks/ljc1482511537118.image.)

Pas op dat u geen fout maakt bij het maken van deze submap , want u hebt twee plaatsen om dit te doen.

Doe je het in de functiemanager? En dit stelt u in staat om de groeperingen te maken die u wilt (onderdelen, subassemblages, schroeven, enz....):
 MAAR je kunt je vrienden niet naar deze mappen slepen.

Alleen submappen die zijn gemaakt in het gebied Beperkingen (de dubbele trombones - Mates http://help.solidworks.com/2019/french/SolidWorks/sldworks/ljc1482511537118.image) Hiermee kunt u de beperkingen die u interesseren slepen en neerzetten.
Je hebt echter geen limiet bij het maken van submappen: als je je weg wilt vinden, kun je beter het kruimelspoor activeren.
Als je de versie hoger dan 2017 hebt, heb je de kleine pictogrammen die je op het scherm buiten de functiemanager alle informatie geven over set, s/s sets en vooral beperkingen met hun namen. Zo wordt het heel gemakkelijk om te weten waar je bent en wat eraan gehecht is en aan wie.

Hé wauw!

Vriendelijke groeten

2 likes

Dank u voor uw antwoorden

@zozo_mp
Zonder gebruik te maken van de mappen, lijkt wat u voorstelt een beetje op wat we nu doen.
Belangrijke beperkingen, we benoemen ze met een naam die iets betekent, we schrijven ze met een hoofdletter en we verplaatsen ze naar de top van de lijst met beperkingen. Aan de namen worden ook opmerkelijke waarden toegevoegd. Afstand126 wordt bijvoorbeeld JACK-0-200. Het is jammer dat we niet ergens in de TOP-assemblage "snelkoppelingen" naar al deze beperkingen kunnen groeperen.

@max59
Ik ben deze week begonnen om een beetje constraint driver te proberen, wat me interessant lijkt. Ik heb de test nog niet gedaan omdat ik momenteel op een eenvoudige machine zit: kunnen we beperkingen van verschillende subniveaus groeperen?

@stefbeno
Het is moeilijk om een project als dit te organiseren.
Elke subassemblage heeft zijn specifieke bewegingen, het is voor mij niet mogelijk om de actuator in de bovenste assemblage opnieuw in elkaar te zetten. Het studiedossier zou zijn samenhang verliezen.
Voor flexibele assemblages; Ik ben het ermee eens, het gaat heel snel "live".
Voor de configuraties is het heel erg zwaar.
Als ik het voorbeeld van een auto neem.

Laten we zeggen dat de opening van de motorkap zich in de motor zit SE.
2 configuraties: deur open deur gesloten.

Laten we zeggen dat de kofferbakopening zich aan de achterkant SE bevindt.

Laten we zeggen dat de raamopening van de bestuurder zich in de linker voordeur van SE bevindt.

In de top moet je configuraties maken:
Motorkap gesloten, kofferbak dicht, raam gesloten
Motorkap dicht, kofferbak dicht, raam open
Motorkap dicht, kofferbak open, raam dicht
Motorkap dicht, kofferbak open, raam open
...
...
Het is al snel een grote puinhoop, en nog meer als er meerdere niveaus van subsets zijn: een zeer tijdrovende puzzel.

Daarom zou een dashboard dat de parameters van de verschillende subsets groepeert erg handig voor mij zijn.
Het is ook erg handig om je weg te vinden in een bestand van een ander ontwerpbureau, of zelfs een bestand van ons ontwerpbureau waar we enige tijd geleden mee te maken hebben gehad en waarvan we de organisatie zijn vergeten.

Hetzelfde Zozo_mp , het gebruik van het pilotenbeperkingsbestand is naar mijn mening te beperkend voor verschillende bewegingen