Beperkingen voor snelle montage - Verdwijnt uit het menu

Hallo
Ik heb een probleem met het menu voor snelle beperkingen in assembly's:
Wanneer ik mijn gezichten selecteer, verschijnt het menu en selecteer ik een type beperkingen. Het tweede menu verschijnt, maar verdwijnt onmiddellijk daarna en ik kan bijvoorbeeld de oriëntatie van de beperking niet wijzigen of een rotatie vergrendelen.

Weet jij hoe je dit tweede menu actief kunt houden?

Welkom @loigdalais

Dit komt door het feit dat je de cursor voorbij een bepaalde limiet beweegt.
Als u de cursor op de aangeboden keuzes houdt, is er geen probleem.

Persoonlijk selecteer ik het eerste gebied om te beperken ==> CTRL ===> selecteer het tweede gebied om te beperken ===> laat CTRL los.

Merk op dat om de een of andere mysterieuze reden de CTRL-toets soms inactief blijft in grote assemblages.
Ik gebruik dan SHIFT M waardoor ik niet door de menu's hoef te gaan om de beperkingen op te leggen. SHIFT M lost uw probleem op als u de cursor buiten het weergavegebied van de keuzes moet verplaatsen

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @Zozo_mp,

Ik ga op dezelfde manier te werk om mijn beperkte oppervlakken te selecteren, maar ik beweeg niet nadat ik op de gewenste beperking heb geklikt. Het tweede menu verschijnt heel snel zonder dat ik mijn cursor behoef te bewegen.

Verdomd!

Dus daar " Tong bij de kat " :black_cat:

Kun je een minivideo maken?

Vriendelijke groeten

1 like

We zien het tweede menu verschijnen na elke toevoeging van beperkingen, maar verdwijnt onmiddellijk. Ik heb mijn muis niet bewogen of ergens op geklikt. Optie pb van de stijl " automatisch valideren van beperking ???
(Hyperstatisch maar dat is bijvoorbeeld :smile:)

1 like

@loigdalais

Ben! Uh! Voor mij zien we de normale bediening met de CTRL-toets

Aan de andere kant, als je door het menu " Beperking " gaat (Shift M voor mij) dan kun je de modus " meerdere beperkingen " selecteren. In dit geval kunt u verschillende beperkingen opmaken zonder het selectievenster te sluiten.

Laat ons weten of deze tweede oplossing aan uw behoeften voldoet!

Vriendelijke groeten
image

1 like

Hallo
In het menu >Optie aanpassen

In het tabblad ‹ ‹ Werkbalk  › › staat het vinkje ‹ ‹ toon snelle beperkingen › ›

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Ik denk dat het zo is ingesteld, anders zou SW deze menu's niet weergeven. Aan de andere kant heb ik een beetje hetzelfde probleem van willekeurige of voorbijgaande verschijning die je dwingt om door het beperkingenmenu te gaan.

1 like

Het tweede menu is het menu dat aan de rechterkant verschijnt met alle beperkingen?
Want als dat het geval is... Ik zag net dat hij het thuis ook doet!

Daarna, in het algemeen, ga ik niet door dit ding heen. Ik klik op de " beperking " paperclip om er direct toegang toe te krijgen.

Het tweede menu geeft meestal de omkering van de richting van de beperking weer en voor coaxialiteiten kunt u de rotatie blokkeren.

Oké dat heb ik: bedankt @d.donval dat je me op de baan hebt gezet. Het selectievakje snelle beperkingen weergeven was aangevinkt, maar niet het volgende vinkje: knop Ok weergeven (hoewel ik het nooit op de pro-versies heb gebruikt).
Pb opgelost dank u allen :smiley:

2 likes

Blij om te zien dat je het antwoord hebt gevonden.

1 like