Het tegenovergestelde van samenbrengen

Hallo

Er zijn dagen dat ik vragen heb gesteld en andere... geen:)

Ik wilde weten hoe ik het tegenovergestelde kon doen van het commando "verzamelen".

Ik gebruik de shift+c-toets op mijn pc om alle geopende functies in de creatieboom van de featuremanager te verzamelen. Dit heeft hetzelfde gevolg als het met de rechtermuisknop klikken op de assemblage en "verzamelen" selecteren.

D of mijn vraag:

Is het mogelijk om het tegenovergestelde te doen, alle functies of alle onderdelen te ontwikkelen met een enkel commando in plaats van één voor één op elke "+" van elk onderdeel te klikken...

Bedankt.

Hallo

Beantwoordt dat uw vraag:

Klik met de rechtermuisknop op de FeatureManager-ontwerpstructuur en klik op Boomstructuur weergeven > Platte boomweergave weergeven.

Het is voor zover ik weet niet mogelijk om alle functies van de boom te ontwikkelen, maar ik raad je aan om de filter te gebruiken om een bepaalde functie te vinden, of door te zoeken naar E (voor schets), kun je alle schetsen ontwikkelen (te testen: of * of?):

http://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/sldworks/t_filtering_featuremanager_assemblies.htm

Zie ook de macro die hier beschikbaar is:

https://forum.solidworks.com/thread/62954

Bewerken: a priori sinds SolidWorks 2014 Update + * ontwikkelt alles!

Bedankt voor je antwoord, maar nee, de boomweergave werkt niet zoals ik wil.

En ik heb deze optie alleen als ik in een kamer ben en niet in een vergadering.

Hallo

Ik gebruik een alternatief:

Ik heb mijn creatieboom gesplitst in een die is verzameld en een die is ontwikkeld, zie PC.

Ik gebruik deze oplossing ook om mijn cretion-boom en mijn configuraties tegelijkertijd te hebben

double_arbre_de_creation.docx
1 like

Voor elke ontwikkelaar: "*" toets.

/!\ het ontwikkelt ALLES!

"-" toets om te verzamelen

5 likes

Ze zouden echter kunnen overwegen om een "geëxplodeerde" knop te maken naast de "verzamelen"-knop:p

@stefbeno:

Ah ah bedankt voor deze tip, ik wist het niet :)

Geen van deze commando's werkt, of het nu Shift+* of * alleen is of  - ... Geen verandering.

Ik ging kijken in de aanpasbare opties van het toetsenbord en er is inderdaad Developlopper/gather onder hetzelfde commando ... waar ik de "C" op zet.

Wat het effect heeft dat wanneer ik op Shift+C klik, het verzamelt... normaal maar als ik hetzelfde nog een keer doe, ontwikkelt het zich niet....

Voor mij werken de "*" en de "-" heel goed als je naar de lijn bovenaan de creatieboom wijst

1 like

Ik wist ook niet dat om de * te laten werken, ik op afbreken moet drukken, op a + moet drukken in de functiemanager.

Sionon StefBeno nikkelen tip.

Bedankt

Slt iedereen,

Leuk de "*" en de "-" truc @stefbeno... Het werkt als een tonnaire. ;-)