Wat bedoel je met 'diktecontrolefunctie op een kunststof onderdeel'?
Anders, zoals Fred zegt, bestaat de functie nog steeds op SW2013, maar deze functie toont je alleen gebieden die zijn opgenomen (binnen of buiten) van de limieten die je vooraf hebt gedefinieerd.
U zult zichzelf dan moeten analyseren door de aangegeven gebieden te meten.
Als je denkt aan een functie die je diktes beoordeelt met een numerieke waarde op het scherm in één handeling, zou ik nee zeggen!
Dankzij jou 2 maar, in welke versie zit je? Omdat op SOA geen optie beschikbaar is.
@Cédric: Een geïnjecteerd plastic onderdeel moet een constante dikte hebben, dus ik moet mijn ontwerp controleren om er zeker van te zijn dat alles constant is.
Ja ik ken deze problemen, ik ontwerp ook geïnjecteerde plastic auto-onderdelen;)
Aan de andere kant is de constante dikte geen verplichting, aangezien je op de ep-variaties kunt spelen om je flows te vergemakkelijken, te wijzigen, te oriënteren, te 'beheersen'.
Het lijkt mij dat de functie deel uitmaakt van de basis SW en staat, zoals @Cédric zegt, in de werkbalk "Evalueren". Als er niemand is, moet deze balk gepersonaliseerd worden.
Ik weet niet of het u misschien interesseert, maar CoreTechnologie heeft samen met een beroemde OEM een diktecontrolemodule ontwikkeld die aan kunststof auto-onderdelen werkt, zodat ontwerpers zelf de kwaliteit van hun creaties controleren, met name gootsteenproblemen enz...
deze module kan worden geïntegreerd met de 3D_Analyzer viewer, die veel native en neutrale CAD-formaten kan lezen, waaronder natuurlijk SW.
Als gevolg hiervan wordt het erg snel om de kwaliteit van de ontwerpen te controleren en deze analyseresultaten te delen, zoals je kunt zien in de onderstaande video. Analyses kunnen ook automatisch in bulk worden uitgevoerd.
Het is bijna dezelfde tool als de dikteanalyse van SW.
Het is jammer, want Jose heeft SW aan de basis!
@ José:
Hebben jullie nog andere ontwerpsoftware? Of, als je een interne metrologieafdeling hebt, weet ik dat metrosoftware (sommige niet alle) de ep kan analyseren...
De analyse van de apier in SolidWorks is eigenlijk onderdeel van de Utilities module. Die is aanwezig vanuit de Pro-module, dus inderdaad in de standaardversie hebben we het niet.