SLDPRT omzetten naar SLDLFP

Hallo

Ik wil graag nieuwe standaardprofielen aanmaken in een bibliotheek, zodat ik de soldeerfuncties kan gebruiken en het profieltype/de grootte gemakkelijk kan wijzigen.

Dus heb ik mijn schets gemaakt in een standaard solidworks-bestand (SLDPRT) en heb ik bijbehorende ocnfiguraties gemaakt, elk op een ander formaat/type.

Om één bestand per configuratie te hebben, heb ik de macro gebruikt die hier beschikbaar is en die het mogelijk maakt om de configuraties te scheiden, maar dit creëert SLDPRT-bestanden die ik niet als profielbibliotheek kan gebruiken.

Hebben jullie een idee of een macro om mijn probleem op te lossen?

Bedankt.

Een pad om te volgen

Zie deze link

http://www.lynkoa.com/forum/3d/convertir-esquisse-en-lib-feat-part-sldlfp

2 likes

Dank je wel GT22,

Ik ging naar dit bericht dat ik al een tijdje geleden had gezien. In werkelijkheid komt mijn probleem niet voort uit de schets, maar uit het bestandsformaat. Want als ik mijn onderdelen die in SLDPRT staan open en opsla in SLDLFP, werkt alles heel goed.
Mijn probleem is dat ik ongeveer 200 bestanden moet converteren, er moet een eenvoudigere en snellere manier zijn dan elk bestand achter elkaar te openen en ze vervolgens in het juiste formaat op te slaan.

Hallo

Heb je wel eens met de taakplanner gekeken??? Misschien is er iets om de bestanden te converteren.... Ik kan niet kijken omdat ik niet achter een pc zit, maar misschien is het een kabel...

1 like

Goed idee AC-Cobra, ik zal hier naar kijken en ik kom terug.

Hallo

Waarom de configuraties scheiden,  één kamer. SLDLFP met een deelfamilie werkt heel goed.

In het tabblad Grootte vindt u de artikelfamilie.

Moge de kracht met je zijn

tube_rectangulaire_construction_mecanique.sldlfp
2 likes

Er was een idee, maar de taakplanner herkent de SLDLFP-extensie niet.

1 like

Dit onderwerp is niet langer relevant, ik heb handmatig een familie van stukken samengesteld.
Bedankt allemaal voor jullie hulp en aanwijzingen, al jullie antwoorden waren nuttig voor mij.

A+