Hallo
Ik ben op zoek naar een model voor een rechthoekige/schuine rechthoekige trechter.
Ik begon met het "naaien" van de vier platte vlakken van mijn onderdeel en zette ze vervolgens om in plaatwerk met de functie "Omzetten naar plaatwerk". Het onderdeel is goed gemaakt, maar vouwfouten maken het onmogelijk om de afvlakking te maken.
Twee hoeken van mijn stuk zijn gemeenschappelijk voor twee vouwen, ik kan geen inkepingen of sneden maken om de vouwen mogelijk te maken.
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
tremie-surfacetole.png
Hallo @ fmaisonneuve
Toen ik dit las: (( Ik begon met het "naaien" van de vier platte vlakken van mijn onderdeel en zette ze vervolgens om in plaatwerk met de functie "Omzetten in plaatwerk").
Ik zeg tegen mezelf: waarom maak je het simpel als je het ook ingewikkeld kunt maken.
Persoonlijk en volgens professionele traditie zou ik twee vouwen schetsen maken van een plat plaatstaal met de inkepingen in de schets.
Maar ik stel voor dat u kijkt naar wat onze collega @jsavoyat (die ik groet) voorstelt.
Dit onderwerp van hoppers komt regelmatig ter sprake; Een zoekopdracht op dit forum geeft je veel slimme manieren om verder te gaan.
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo, ben je op de site "content central" te zien, ik denk dat je zult vinden wat je wilt, gewoon door het uiteindelijke profiel van de veegbaas te veranderen in een rechthoek en niet in een ronde zoals voorgesteld op de site:
https://www.3dcontentcentral.fr/download-model.aspx?catalogid=7599&id=380864
Hallo
Solidworks begrijpt dit soort plaatwerkonderdeel niet, om te werken zou het cirkelvormig materiaal moeten verwijderen bij het kruisen van de vouwen om het onderdeel te kunnen ontvouwen.
2 likes
Hey collega's,
Ik denk dat je de dwarse vouw tussen de twee vleugels niet hebt opgemerkt, wat het nog steeds ingewikkelder maakt.
1 like
Hoi allemaal
Hier is de methode in papa-stijl zoals je deed toen er nog geen automatische vouwen en verfijnd kauwen waren.
Omdat ik de hoeken niet kende, deed ik het in een handomdraai omdat het in principe niets verandert ;-)
Vriendelijke groeten
tole_de_tremie_vue_1.jpg
Om zo'n bunker te maken, is de makkelijkste manier vaak om het volume te tekenen en vervolgens de plaatwerkdelen live op de vlakken te tekenen.
Bovendien is het heel eenvoudig om de afmetingen van de trechter indien nodig te wijzigen door het volume en de volgende plaatwerkdelen aan te passen.
2 likes
Goedenavond
Helemaal eens met @sbadenis
in feite geeft het dit (zie de bijlage)
deuxieme_plis_-_tole_de_tremie_vue_1.zip
2 likes
Ik heb geprobeerd het multi-body plaatwerkonderdeel opnieuw te ontwerpen. Ik kan alles modelleren en alles is configureerbaar, maar er blijft een fout optreden tijdens de conversie van oppervlak/plaatwerk.
hopper-squellete.sldprt
Hallo
hier is een kleine tutorial van hoe ik het onderdeel in drie functies heb gemaakt onder SolidWorks 2016. Het stuk en de tutorial zitten in de bijgevoegde ritssluiting. Het enige wat u hoeft te doen is de ribben aan te passen aan uw behoeften...
tuto_tremie.zip
1 like