Ombouw van een onderdeel verkregen door bols/gladde basis naar uitklapbaar plaatwerk

Hallo

Hoe kunnen we een onderdeel dat door de bols-/afvlakfunctie is verkregen, omzetten in plaatwerk om het te kunnen "ontvouwen" om het plat te hebben.

Ik heb bevestigd wat ik wil omzetten in een uitklapbaar plaatwerk.

Bedankt

tole_ep_2_mm.sldprt
1 like

Hallo

Kunt u ons een scherm geven. Normaal gesproken kunt u converteren naar plaatwerk of een vouw invoegen.

De kamer is in 2017 en ik kan hem niet openen

transformation_en_tolerie.png
2 likes

Hallo

Ik heb de indruk dat het onderdeel geen constante dikte heeft.

S.B

1 like

@ac Cobra 427: Bijgevoegd is een afbeelding.

S.B

tole.png

Bedankt s.b, er zou geen probleem moeten zijn, het is geen complex onderdeel.

1 like

Ja, tenzij de dikte niet constant is.

2 likes

Is het mogelijk om het in de pas te laten lopen?

bedankt @+

2 likes

Hallo

Dit deel is niet haalbaar bij het vouwen.

Zoals sb zegt, heeft het onderdeel geen constante dikte en solidworks kan dat niet aan.

Daarnaast is het onderdeel gedraaid, probeer het te bouwen door 2 schetsen te maken en de overgangsvouwfunctie.

Ik zie dat om dit soort stuk te maken in vouwen.

TT

1 like

Hallo

Bedankt voor ieders bijdrage.

Er is tot op heden geen oplossing.

Vriendelijke groeten.

Ik wacht nog steeds op de stap

Om te kunnen omzetten naar plaatwerk, zoals mijn collega's zeggen, heb je een constante dikte nodig

Stel je een plaat voor van een bepaalde dikte waarin vouwen worden gemaakt, de dikte zal in theorie constant zijn tot enkele vervormingen, afhankelijk van het verpletteren van de vouw of de vouwen

het is heel goed mogelijk om een maaimes te maken, omdat het in feite wordt gemaakt via een gesneden plaatwerk waarin X-vouwen worden gemaakt

Fijne dag @+

3 likes

@gt22, zodat je geen honger krijgt.

S.B

tole-ep2.stp
2 likes

Hallo

Ik denk dat we echt een oplossing voor uw kant kunnen vinden.

Zou u uw onderdeel in het oppervlak kunnen maken en het dan alleen dikker kunnen maken om een constante dikte te garanderen? Dan zou er ook een plat oppervlak nodig zijn om het aldus verkregen volume te kunnen omzetten in plaatwerk en uiteindelijk te kunnen ontvouwen.

Zit je stuk in het definitieve ontwerp?