Omzetting van het educatieve versiebestand naar de normale versie

Hallo

Ik ben verantwoordelijk voor een mechanisch ontwerpbureau onder SolidWorks, en ik zou graag een stagiair willen aannemen (6 weken).

Ik heb niet per se een pc om hem te geven, maar hij zou zijn eigen hebben met een educatieve versie.

Mijn vraag is: kan ik dan bestanden die hij met zijn educatieve versie heeft aangemaakt omzetten naar een regulier bestand bij ons?

Alvast bedankt.

Helaas niet, de enige die bestanden onder onderwijslicenties kan ontgrendelen is Dassault.
Het accepteert het ontgrendelen van bepaalde bestanden onder voorwaarden en bewijs, maar het is niet makkelijk.
Zie deze link onder andere, die spreekt over een onderwerp dat helaas sindsdien niet meer is geëvolueerd:

1 like

Anders is het mogelijk om met Solidworks te cheaten door een assembly te doorlopen, het als onderdeel op te slaan en dan FeatureWorks te gebruiken om het onderdeel opnieuw op te bouwen...
Procedure die hier wordt beschreven:

Maar het is veel werk voor degenen die blijven nadat de stagiair vertrekt :grin:

1 like

Voorzichtig! Het verwijderen van het watermerk betekent niet dat de basisinformatie van de kamer wordt verwijderd.
De enige manier is om niet-native formaten over te zetten.
Van nature is het onmogelijk, of je moet verwachten dat je de traditionele formele kennisgeving krijgt...

Als het mogelijk is , @lionel_amieux_3 maar alleen op rechtvaardiging en individuele stukken of maximaal 2-3 kamers, maar het rechtvaardigen ervan, wat ingewikkeld is.

Voor een deel dat veel werd gebruikt (bibliotheek), was het me gelukt om de versie door Dassault (via Visiativ) te ontgrendelen. Maar het is niet makkelijk.
Voor een compleet project zullen ze nooit akkoord gaan om iets te ontgrendelen!

In het slechtste geval laat je de tekening op de studentenversie staan en " als " het ontwerp goed en voltooid is, teken dan het conceptproject opnieuw op de officiële versie.

Hallo allemaal.

Dank je wel voor al jullie antwoorden.

Duidelijk vermijd ik dit allemaal met alles wat ik kan lezen.

Vriendelijke groeten

neem een proefversie, andere software doet het, ik weet niet of SW het doet

In het verleden had ik de kans om een licentie te halen met een looptijd van 3 maanden. Misschien kan je zorgverlener er een aanbieden?

Hallo
Dit jaar bij Mycad in Lyon lijkt het mij dat ze zeiden dat het mogelijk was om een licentie voor een stagiair te hebben voor 3 of 6 maanden onder bepaalde voorwaarden.
Misschien om te controleren/graven aan de kant van het zicht.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Inderdaad, ik weet dat het mogelijk is om een leningvergunning te hebben; wij hadden die zaak al voordat we de vaste vergunning verwierven.

In mijn geval is het slechts een stage van 6 weken en is de periode veel te krap.

Dank u voor al uw antwoorden, het onderwerp is aan mijn kant gesloten.

Vriendelijke groeten

Bah! Je moet de voor- en nadelen afwegen, hij is nog maar een stagiair, en zelfs als hij (of zij) zijn best doet, is de kans dat hij of zij daarna weer aan het werk moet toch belangrijk...
(sorry, slechte " Stagiair :crazy_face: " ervaring in het verleden...)

Hallo
Je kunt altijd proberen een officiële softwareversie te installeren.
Op dat moment had je 1 maand gebruik zonder licentie voordat je blokkeerde (waarschijnlijk pijnlijke pop-ups bij het opstarten telkens): waardoor je SW kon gebruiken terwijl Dassault/je reseller je licentienummer gaf.
Ik kan niet weten of deze periode van één maand nog relevant is.

In mijn tijd zijn we begonnen met AutoCAD 2D, het is een goede school om mee te beginnen :sweat_smile:, net als freeCAD
Maak de lay-out, importeer 2D-weergaven van het trace-gedeelte, en wanneer er een licentie van het ontwerpbureau beschikbaar is, modelleer je :wink:
Nou, ik ben nu oud