Conversie van 3D-bestanden

Hallo

We hebben veel problemen in het bedrijf waar ik werk op het gebied van het converteren van 3D-bestanden tussen Catia en Solidworks

Normaal gesproken is het STEP-formaat gemaakt om gemakkelijke communicatie tussen verschillende 3D-software mogelijk te maken, maar in ons geval is het erg lastig

We maken modules voor klanten op solidworks, die we in STEP naar onze klanten sturen zodat ze deze in hun tools kunnen integreren en wanneer ze het naar ons sturen, wordt het rommelig!! De bestanden zijn ultra zwaar, ultra traag om aan te openen om aan te werken en vaak ontbreken er bestanden

Weet iemand van een 3D bestand conversie software

Bedankt

1 like

Ja, er zijn conversiegateways tussen CATIA en SolidWorks, bijvoorbeeld DataKit.

Ik nodig je uit om hun website te bezoeken http://www.datakit.com/fr/ bijvoorbeeld

1 like

Precies, we proberen op dit moment Datakit te testen, maar deze software wordt al snel erg duur als je opties voor bestandsconversie wilt toevoegen

Kent u een andere software of oplossing?

Hallo

het probleem van CATIA, zelfs als we overschakelen naar STEP, heeft het de neiging om om te zetten in oppervlak

en het ideale formaat voor het oppervlak is de IGES

Het wordt ten zeerste aanbevolen om een bestand dat al is geconverteerd niet te herstellen, omdat er bij elke conversie verliezen optreden

Het idee is om uw model voor te bereiden met een gemeenschappelijk referentiepunt voor de 2 softwareprogramma's

Wanneer u het model in de pas krijgt, hoeft u het alleen maar op dit punt in te voegen (of te beperken)

Op deze manier werkt elke software met zijn eigen data

principe van BLOCKS of XREFs op AUTOCAD

dat is wat ik vroeger deed als ik verschillende software voor een project gebruikte

Vriendelijke groeten

1 like

Bernard, als je het hebt over referentiepunten, wat bedoel je dan precies?

Ik ben erg geïnteresseerd in je idee en ik wil zien of we het kunnen toepassen op onze omgeving

Bij voorbaat dank

Antoine, met betrekking tot andere software, hij uiteraard bestaat andere opmerking op solidworks een "catiaV5 solidworks vertaler" add-on die het mogelijk maakt om te openen op solidworks catpart en catproduct ... Invoegtoepassingen waarmee u niet in CATIA-formaat kunt exporteren en die niet gratis zijn.

1 like

Hallo Antoine,

Als conversiesoftware heb je ook 3D_Evolution, uitgegeven door CoreTechnologie. Het maakt conversies naar B-rep mogelijk, maar ook conversies met bouwgeschiedenis (inclusief functies, schetsen, assemblagestructuur, PMI...).  

Wat betreft het probleem van "bestanden die te zwaar zijn om te hanteren", is er in 3D_Evolution de SIMPLIFY-module waarmee u de CAD-gegevens kunt verlichten door alleen de buitenste schil van een onderdeel of een assemblage te converteren.

Ik weet niet of dat is wat je zoekt, maar de onderstaande video laat zien hoe deze module werkt:

http://www.youtube.com/watch?v=4UMyY6kZvog&list=UUpRj8hAkqG9v4FKcrycGXng

Hallo

Een eenvoudige verduidelijking voor wie de converssion gateways te duur vindt (2 à 3 K€):

- waarom koop je geen Catia

- Waarom zou u geen uren blijven verspillen aan het naaien van oppervlakken en het herstellen van bestanden.

Kortom, ja, het is software ontwikkeld door professionals, voor professionals.

En ze zijn als zodanig niet gratuit.

Maar als ik me niet vergis, als je in een Catia-omgeving werkt, is het voor de luchtvaart, de ruimtevaart of de auto-industrie; Producten (vliegtuig, auto en satellieten) die niet gratis zijn....

1 like

Hallo

We hebben 3D-conversieoplossingen tussen Solidworks en Catia. Meer informatie vind je hier of door contact met me op te nemen via 06 68 80 58 02.

Vriendelijke groeten

Vincent SIMON

CAD-interoperabiliteit

Hallo Antoine,

Natuurlijk hoop ik dat je sindsdien een oplossing hebt kunnen vinden, maar voor het geval dat, neem een kijkje op de http://3djuump.com site.

3D Juump kan een deel van uw bestandsconversieprobleem oplossen. Het opent Catia (V4 en V5), Solidworks (.sldprt, .sldasm) en STEP-bestanden.

3D Juump kan dienen als een toegangspoort voor u om uit te wisselen met uw klanten. Met de software kunt u inderdaad exporteren naar open formaten (COLLADA, FBX, VRML en OBJ) die ze gemakkelijk kunnen lezen.

Het biedt u ook een intern formaat waarmee u de compressie en verzending van bestanden per e-mail kunt optimaliseren. Aan de andere kant zal uw klant in dit geval uitgerust moeten zijn met de software.

Een verduidelijking is echter dat 3D Juump oppervlakken in driehoeken verandert zodra ze worden geïmporteerd. U kunt echter handelen op de touwfout.

Als u nog vragen heeft, blijven het 3D Juump-team en ik tot uw beschikking op de site.

Sandrine – Juump 3D Team

Welnu, met ZW3D kun je catia-bestanden openen en opslaan, om ze daarna in solidworks te openen.

Het fungeert als een goede toegangspoort.

U kunt het vinden op het volgende adres: http://www.zw3d.fr/ 

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

Ik had zelfs een klant die een V5 wilde openen met zijn sw, dat kon hij niet, maar ik met mijn ZW3D is het gelukt!

Bizard tussen 2 DS software!

als u wilt de lijst van formaten in import / export van ZW3D ga dan zie deze link: http://zw3d.fr/zw3d/zw3d_2014_comparatif.asp

Een +