Materiaal converteren om een materiaal uit de SOLIDWORKS-bibliotheek aan te duiden

Hallo
Ik heb net een ring uitgezocht om een geleidezuil op een pers te maken.
Ik zal mijn twee kolommen rangschikken om te beginnen met het respecteren van een voorwaarde van geen steunpilaar, dan ga ik verder met mijn simulatie, maar dit is waar ik twijfel over mijn decodering van de aanduiding van het onderwerp van het technische document.

Samengevat geeft 700 HV 0,2 een hoge oppervlaktehardheid aan voor een staalmateriaal, gemeten bij een indringdiepte van 0,2 mm

Om de elastische sterkte (Re) te berekenen uit de Vickers hardheid (HV) gebruik ik de volgende formule:

Re = 0,36 x HV

Voor een Vickers-hardheid van 700 HV zou de elastische sterkte dus ongeveer zijn:

Re = 0,36 x 700 = 252 MPa

En we plaatsen ons op de treksterkte
Om 700 HV 0,2 om te rekenen naar treksterkte gebruik ik de volgende formule:

Treksterkte (N/mm²) = (HV * 0,0142)²

Door deze formule toe te passen, verkrijgen we:

Treksterkte (N/mm²) = (700 * 0,0142)² = 1384 N/mm²

Hoe combineer je deze twee mechanische eigenschappen van dit materiaal in de SOLIDWORKS materiaalbasis?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Spectrum.

Hallo

Wees voorzichtig, want de behandeling is slechts een oppervlaktebehandeling: het onderdeel zal deze eigenschappen zeker hebben op ongeveer 1/10 van een mm (of zelfs minder).
Je zou een idee moeten hebben van de mechanische waarden in je hart als je er eindige-elementenberekeningen op wilt maken (dus vraag de fabrikant om informatie...).
Anders heb je de vakjes in de materiaaleigenschappen:
image
Rm voor de eerste en Rp0.2 (of Rp1.0) voor de tweede.

Hallo froussel,

Bedankt, ik zal navraag doen bij de fabrikant.