Native SW2014 naar SW2013 + configuratieconversie

Hallo

Is het mogelijk om een assembly die onder SW2014 is gemaakt, om te zetten naar SW2013 met behoud van de configuraties?

De verschillende uitwisselingsformaten die ik meestal gebruik (IGES, STEP, Parasolid) nemen alleen de configuratie in beslag op het moment van registratie. Ik wil graag dat mijn klant gebruik kan maken van de assemblage met de configuraties.

Bedankt voor het antwoord

Het is onmogelijk om te doen

@+

2 likes

Hallo

Normaal gesproken kunt u in SW2013 SP5 bestanden uit 2014 openen.

Alleen betwijfel ik of de configuraties zullen werken.

Heeft iemand SW2013 SP5 om te testen?

1 like
Hallo, dankzij een macro (VBA-programmering) kunt u met één klik alle configuraties van een kamer onder een STEP- of IGES-bestand opslaan!

Op een dag zal Solidworks ons nog moeten toestaan om op te slaan in een eerdere versie. !

@Coincoin37: Hoop doet je leven!

Ik denk dat ze niet verder zullen gaan dan de achterwaartse compatibiliteit die al aanwezig is (behalve dit jaar) met de nieuwste SP.

Het is een beetje zoals hun bedrijf om jaarlijkse updates te verkopen.

5 likes

Anders is er batchconverter, een ashulpprogramma.

Om te exporteren, kiest u het Step IGES-formaat...

En in de aangevinkte optie/exportoptie maakt u voor elke configuratie een document.

Ik ben een man vol hope@Remrem ;)

2 likes

@sbadenis: Bedankt voor de info, inderdaad, het is blijkbaar de enige manier om het te doen (batch converter), maar het is niet toegankelijk voor alle Solid-gebruikers. Nogmaals, we moeten onze handen in onze zakken steken.

Het is een schande. De configuraties zijn zeer praktisch. Het is jammer dat je ze niet makkelijker kunt exporteren naar een eerdere versie. Op de limiet, zelfs als je het bestand niet kunt wijzigen, maar het zou leuk zijn om het te kunnen integreren in een assembly van een eerdere versie met al zijn configuraties.

In ieder geval bedankt voor uw antwoorden.

@.PL: Zou je niet toevallig een voorbeeld van macro hebben? Ik gebruik helemaal geen macro's en ik weet er niets van :-( Bedankt

Kijk naar deze link, er zijn 2 voorbeelden die mogelijk overeenkomen

http://www.3dcontentcentral.fr/Search.aspx?arg=save%20config

En anders zijn ze voor de Mycad-hulpprogramma's nog steeds erg praktisch en hun lage kosten (van geheugen) in vergelijking met de tijd die ze besparen,  zijn voor mij grotendeels gerechtvaardigd.

Daarna doet iedereen wat hij wil, maar de tijd om een macro aan te passen of ernaar te zoeken en de kosten zouden misschien worden afgeschreven?

@sbadenis: Ja, ik erken dat MyCad-busjes een zeer betaalbare prijs hebben, ik heb ze sinds dit jaar. En ook al weet ik nog niet hoe ik ze allemaal moet gebruiken, ze zijn erg praktisch.

Maar het lijkt mij dat je een EDrawing-bestand niet kunt integreren in een assembly en Batch converter past de verschillende configuraties toe in een Edrawing, maar niet in de STEP- of IGES-bestanden. Dus ik moet toch de macro proberen.

Dank u voor uw hulp.