Ik zit op Win 7 in Solidworks 2014 en ik heb een werkgroep PDM.
Ik wil graag upgraden naar Win 10, dus ik moet overschakelen naar Solidworks 2016, ik heb het parallel geïnstalleerd (SW2016) maar ik kan het niet verbinden met de kluis.
Ik weet dat de pdm verandert in 2016, maar is er een manier om toegang te krijgen tot en gebruik te maken van de werkgroep nog steeds op de 2016 of is er een migratie te doen?
Zo ja, hoe.
Want als ik op geen enkele manier onder win 7 zou blijven om mijn gegevens te behouden, en ik heb tot de 29e om een beslissing te nemen (ik weet dat ik een beetje in de problemen zit...)
Ja, er moet een update worden uitgevoerd op the.trunk.
Er zijn twee stappen:
- installeer de Vault-service op de server in versie 2016: het is raadzaam om lokaal verbonden te zijn met de server en soms zijn de UNC-koppelingen grillig
- Dan moet je beginnen met de conversie van de bestanden in de kluis met de juiste tool, maar het is niet verplicht, je kunt in 2016 in een PDM werken met 2014-bestanden (en zelfs meerdere versies) het is gewoon bij het openen en opslaan dat het iets langer duurt! Wees voorzichtig, afhankelijk van de grootte van de kofferbak duurt het meer dan 24 uur om de conversie uit te voeren. En je moet altijd een reservekopie bewaren!
Maar niets onoverkomelijks, wat is precies het probleem?
Hoeveel mensen gebruiken PDM?
Wat is de grootte van de bestanden in de kluis (gegevens)?
Voor de back-up wordt het gedaan op externe dd, ik heb er een gewoonte van gemaakt om het voor elke versie-update te doen.
De pdm staat op dit moment lokaal op dezelfde pc als solidworks, dus in de nabije toekomst geen server.
Ik heb sw2014 + pdm client 2014 geïnstalleerd, plus de sw2016 en pdm admin 2016.
Wanneer ik de pdm admin 2016 start, krijg ik te horen dat de kluis van een andere versie is en dat ik geen toegang heb tot het venster waarin de naam van de server/gebruikersnaam is ingevoerd.
Ik zal het vanavond opnieuw proberen met uw advies.
Heel erg bedankt voor het antwoord, het is me eindelijk gelukt.
In feite had je gelijk, de pdm van de klant uit 2016 was niet goed geïnstalleerd. Toen ik het programma onder Windows had gewijzigd, bood hij me de update van de PDM aan, die hij me bij de installatie niet had aangeboden.