Conversie STEP om te delen

Hallo

Als onderdeel van een nieuwe functie neem ik een aantal elektronische producten over en het blijkt dat de mal van de behuizing moet worden aangepast.
Mijn zorg is dat niemand intern het bronontwerp in handen krijgt... Ontworpen onder Rhino, heb ik alleen een STEP-export.
De herkenning van de functies door SW van de stap is niet mogelijk omdat sommige oppervlakken elkaar kruisen (ik weet de exacte term niet meer).
Mijn vraag, denk je dat het mogelijk is om de stap te "kopiëren"? Ik dacht aan het gebruik van de surface shift.
Om het even welke mening?

Hallo
Naar mijn mening is de ombouw van Rhino naar step een ramp.
Ik heb het gevoel dat je een aantal componenten onder SW opnieuw gaat doen en ik zie al dat er aan het haar wordt getrokken. Maar als u uw mallen wilt controleren, is dit DE oplossing.
Ik begrijp "het kopiëren van de stap" niet. Oppervlakteverschuiving werkt niet als de oppervlakken elkaar kruisen.

3 likes

Hallo
Misschien proberen lichaamsreparatie (importdiagnose) en kijken of SW eruit komt (over het algemeen is het een gedoe, maar het hangt allemaal af van de complexiteit van het model).
Als er niet te veel oppervlakken zijn die elkaar kruisen, besteed dan misschien wat tijd aan het handmatig repareren ervan en het hervormen van een volume, SW zou het beter moeten doen om de functies te herkennen.

2 likes

Is het mogelijk om één of twee kamers te delen? Dit zal ons in staat stellen om preciezer te zijn.
En herformuleer de vraag over het "kopiëren" van de stap.
Om de oppervlakteverschuiving te laten werken, mag het oppervlak geen concave filet hebben die kleiner is dan de offset. Het is beter om deze straal te verwijderen voordat u de offset uitvoert. Maar het mooiste is om het concrete voorbeeld te zien. Andere oplossingen zijn mogelijk.

2 likes

Goedenavond

Heeft u geprobeerd Parasolid van Rhino te exporteren?

Ik kwam vaak voor onaangename verrassingen te staan met Step files en veel minder met Parasolid files.

Vriendelijke groeten

Jérémy

1 like

We mogen jojo niet opgeven

1 like