Hallo
Ik werk voor een industrieel luchtbehandelingsbedrijf en vandaag beginnen we aan een vrij groot project en onze klant stuurde ons de plannen van zijn gebouw in .dwg formaat, onder autocad 3D.
Helaas weet ik helemaal niet hoe ik de 3D van Autocad moet gebruiken, dus ik ben op zoek naar het importeren van de bouwplannen naar solidworks (of exporteren van autocad) zodat ik ze in Solidworks kan lezen (bij voorkeur door ze te kunnen wijzigen).
Ik heb de hele ochtend gerommeld, ik heb veel onderzoek gedaan naar de verschillende CAD-forums die er zijn, maar ik ben echt niet zeker van de resultaten en de versies van de verschillende gebruikers lopen volledig uiteen.
Dit is wat ik deed:
Van Solidworks heb ik het .dwg bestand geïmporteerd, in de vorm van "3D-curves en volumes" Helaas crashte Solidworks de eerste keer na 10 minuten na een verkeerde behandeling van mijn kant. Na 10 minuten werden echter enkele tientallen onderdelen- en samenstellingsbestanden (.sldprt en .sldasm) gemaakt in de map waarin mijn plan zich bevond .dwg . Ik opende een aantal van deze onderdelen en ze kwamen overeen met delen van mijn gebouw (leuningen, trappen, enz.) en waren bruikbaar (aanpasbaar) in solidworks.
Ik kwam toen tot de conclusie dat ik het juiste had gedaan, dus ben ik opnieuw begonnen met importeren. Het begon vanochtend om 10 uur en is nog steeds niet afgelopen. Ik bevind me momenteel met meer dan 1600 onderdelen- en assemblagebestanden (de lijst blijft groeien), 3u30 wachten en een fiets die nog nooit zo warm is geworden.
Mijn vragen zijn:
Heb ik het juiste gedaan?
Is het normaal dat het importeren zo lang duurt? (Het .dwg bestand weegt bijna 40 MB) (mijn gebouw heeft een vloeroppervlak van ongeveer 2000 m², een hoogte van 13 m of een volume van meer dan 26000 m³ en mijn klant heeft met veel plezier elke stoel, elke machine, elk computerscherm in elke kamer weergegeven).
Is er een eenvoudigere (en vooral snellere) methode om deze overdracht te maken?
Als iemand ooit met succes zijn 3D-bestand op deze manier heeft geconverteerd, kunnen ze me dan vertellen of er aan het einde een algemene vergadering wordt gemaakt of dat ik gewoon 3000 deelbestanden in mijn handen heb (wat me behoorlijk beter zou maken gezien ik binnenkort een halve dag heb verloren).
Hartelijk dank!
Joss.