Hoi allemaal
Ik heb een catpart die ik wil 3D-printen, meestal sla ik mijn bestand op in STL en gaat alles goed.
Maar voor een deel geeft het me een onbruikbaar bestand om niet-variëteit door de slicer te verklaren. Ik heb geprobeerd deze stl te repareren met verschillende speciale software, maar het vervormt het onderdeel of maakt gaten in mij. Ik ging dieper in op catia in het snelle prototype van de verspanings-/STL-module waar ik probeerde mijn gaas te repareren, maar ik kan het niet, het vervormt ook het onderdeel en laat gaten achter en verwijdert details, weet je een tutorial om me te helpen, ik heb al een kleine tutorial gevonden op de gebeeldhouwde site, maar zonder resultaten.
Bij voorbaat dank
Hallo, aangezien je al veel hebt gekrast aan de STL-kant, moet je misschien direct op je CATPart kijken.
Het kan zijn dat u al een probleem heeft vóór de conversie naar CATIA-geometrie.
Als u uw bestanden kunt bijvoegen.
1 like
Bedankt voor je antwoord, maar kun je me wat ideeën geven om te verkennen om de geometrie te controleren, die ik graag zou willen leren.
Defecten aan de oppervlakteverbinding moeten worden opgespoord.
Vaste/Surface-modus:
Om dit te doen, gebruiken we rendermodi met randen.
We zoeken naar wat vreemd lijkt in de verbinding van de randen of de afwezigheid van dode randen.
We zoeken ook naar overlappende PB's (vaak ontstaan door slecht toeval of symmetrie).
De gemarkeerde identificatie moet actief zijn (oranje kleur van de vlakken en randen die met de muis zijn geselecteerd).
Methode, we selecteren een gezicht en we controleren of de oranje kleur van het gezicht stopt bij de verbindingsranden (dat het niet lijkt door te lopen in het materiaal), wat zou aangeven dat er een defect is en zeer kleine ruimtes in de geometrie.
U kunt ook het dynamische gedeelte gebruiken om te zoeken naar mogelijke bubbels.
Oppervlak als het model is gemaakt in GSD en niet is ingevuld.
In tools/opties/display/visualisatie (controleer de styling van de oppervlakterand).
We schakelen over naar de wireframe-modus en we zoeken visueel of we randen vinden (kleuren geselecteerd voor de stijl van de oppervlakteranden).
Als ze worden gevonden, zijn het vrije randen (gaten).