Hallo!
Naar aanleiding van mijn laatste vraag, zou ik graag willen weten of je een (snel genoeg) manier weet om oppervlak om te zetten naar volume??
Laat het me uitleggen: ik heb een heel metalen frame dat mijn klant me heeft gestuurd (in .ifc). Ik heb het geconverteerd naar .sldasm, maar de software worstelt te veel zodra ik een of andere bezuiniging op dit framework wil maken. Dus ik ben op zoek naar een manier om geen oppervlakte meer te hebben maar alleen volumelichamen, heb je een tip? Een oplossing?
Bij voorbaat dank.
Joss
1 like
Het eerste dat u moet doen, is een diagnose stellen. Op een van de functies van de polygoonbody (die worden gemaakt bij het openen van het .ifc-bestand), in de Feature Manager (rechterdeelvenster):
- Klik met de rechtermuisknop
- Diagnostische gegevens importeren (alleen toegankelijk als u geen aanvullende bewerkingen op de 3D hebt uitgevoerd. Als we een naaffunctie hebben toegevoegd, materiaalverwijdering,... het verschijnt niet meer)
- Klik op "Probeer alles op te lossen"
- Ga een kopje koffie drinken gezien de grootte van het bestand, of iets koels gezien de hitte van vandaag! Het beste is om het te gooien voordat je 's avonds vertrekt
Zelfs als de functie geen fouten vertoont (geen gele driehoek op het pictogram van de oppervlaktefunctie), kunnen er fouten zijn.
Afhankelijk van de kwaliteit van het bestand geeft het min of meer goede resultaten.
Daarna (en ik denk dat het niet van toepassing is op je gegeven het aantal vlakken), moet je aan de gezichtsnaden werken. En veel succes...
1 like
Haha, ik heb geprobeerd om slechts één van mijn 256 defecte gezichten te repareren en het duurde niet minder dan 10 minuten, ik zal het allemaal draaien voordat ik mijn werk verlaat;p
Ik hou jullie morgen op de hoogte!
Cdt
Joss
Kun je elke kamer op zichzelf openen, als je kunt, ga dan naar oppervlakken > dik oppervlak
Hallo
Je moet proberen de oppervlakken dikker te maken, dat is de gemakkelijkste manier.
De simpele handeling van het verdikken van een oppervlak "transformeert" een oppervlaktelichaam in een volumelichaam.
Er zijn andere oplossingen voor het geval dat, maar minder eenvoudig en vereisen veel meer werk.
Voor de dikte moet je beetje bij beetje te werk gaan, te beginnen met een oppervlak dat dun genoeg is om fouten te voorkomen, maar toch een volume als resultaat heeft.
Succes
1 like
@Jose,
Als dat het vervolg van deze vraag is: http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/gros-probleme-de-chargement arme @Joss.G zou daar tijd kunnen doorbrengen! :/ (kijk naar de afbeelding van het framework)
@Benoit: Zeker, maar ik heb niet gezegd dat het in een vingerknip zou gebeuren, ik zei alleen dat het de gemakkelijkste methode was:)
Dan is er de mogelijkheid om om te zetten in volume, maar als we in hetzelfde perspectief blijven, betekent dit dat we alle falende oppervlakken een voor een moeten herwerken en dan, veel succes.
Je krijgt niets voor niets;)
1 like
Hallo!
@Benoit, @Jose, ja, het is hetzelfde frame als mijn laadprobleem!
Ik heb een reparatiemanip geprobeerd die eerlijk gezegd niet werkte... Het is voor mij uit den boze om elke draagbalk één voor één te repareren, daar heb ik echt geen tijd voor...
Welnu, nadat ik had geprobeerd het te repareren (met "Probeer alles te repareren"), nadat ik de software een goed dozijn keer had laten crashen en na ongeveer 5-6 uur te hebben gewacht op belastingen die nooit tot bloei kwamen, veranderde ik mijn oplossing radicaal: ik zette mijn klant onder druk die tegen de timmerman schreeuwde en stuurde me het frame terug in verschillende formaten (.igs, .sat, .step en .dwg), ben ik erin geslaagd om er een nieuw framework uit te halen... Allemaal in oppervlakte ook, maar in oppervlak dat de software niet laat crashen!! Hoera!! (Het beste resultaat dat ik kreeg kwam van de .dwg).
In ieder geval, bedankt voor de antwoorden, ik zal weten hoe ik van oppervlak naar volume moet converteren, maar alleen met kleine onderdelen, als je een deel van een gebouw in oppervlakte begint te hebben, is het beter om een andere manier te zoeken, het duurt te lang om elk onderdeel een voor een te nemen...
Vriendelijke groeten
Joss
2 likes