Hallo collega's,
Ik kreeg twee foto's van een vriend om de DXF te maken voor het knippen van de patronen, maar na een paar uur heb ik niets overtuigends.
Ik plaats de foto's voor het geval iemand meer geluk heeft dan ik
dsc_0274.jpg
dsc_0275.jpg
Hallo collega's,
Ik kreeg twee foto's van een vriend om de DXF te maken voor het knippen van de patronen, maar na een paar uur heb ik niets overtuigends.
Ik plaats de foto's voor het geval iemand meer geluk heeft dan ik
dsc_0274.jpg
dsc_0275.jpg
Het hangt sterk af van de kwaliteit van de foto, maak indien mogelijk dezelfde foto's met een of meer vellen die op het achtergedeelte zijn geplakt. Dit zou de taak veel gemakkelijker moeten maken. Want bij foto's, tussen reflecties en kleurovergangen, wordt het wel ingewikkeld.
Hallo
Doe het snel met Inkscape (Path / vectorize een rasterafbeelding) als je W10 hebt, is het beschikbaar onder de Microsoft Store.
Ik zou er meer tijd aan moeten besteden (meer passeren) en indien mogelijk een betere beeldkwaliteit moeten hebben.
@sbadenis, dat is het 1e wat ik hem vertelde toen ik de foto's ontving, maar het probleem is dat de foto's zijn genomen in een privéwoning op Corsica en we zijn in de Elzas :-(
@franck.ceroux had ik min of meer hetzelfde resultaat met andere software
Gimp (gratis) gebruiken om het contrast te accentueren:
https://formation-logiciel-libre.com/gimp-detourage-par-contraste-avec-un-masque-de-calque/
Vervolgens via een andere software om het profiel te herstellen.
Anders krijg je betaald voor de reis naar Corsica, maar je neemt natuurlijk wel je eigen camera mee!
Of kies een afbeelding die min of meer dicht bij de foto's ligt en al gevectoriseerd is of in dxf:
https://www.google.com/search?q=image+dxf+fleur&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=SAFYM2veNjBM3M%252CgAJmA6z9HbhWRM%252C_%253BhaZsYNFOMegIYM%252CdIrgxP1Hc78btM%252C_%253BxqKy3uFE-iduHM%252CFVa7HRGa0zBt4M%252C_%253BA-7qkaMX6TCiWM%252C6R0ZJycLwzAVAM%252C_%253BsPeEns9J1iksCM%252Cka4Lbbru2dL4_M%252C_%253BAfUnmJ63cw3K1M%252CRegsHkxqX9x7QM%252C_%253BdCPk2cM-UM4CCM%252CeoI_Lnz9oMmYmM%252C_%253BfjlCaRW4xR3t9M%252CKgLOFStrHm3QEM%252C_%253B5wbtJSkI4k7AZM%252CM4cET8HIDHT7dM%252C_%253By8eDJJrDzAUfJM%252CfYbO-QIKnIEs9M%252C_%253Bf-1YE0beL5JPsM%252CiazqpxXVxaGyfM%252C_%253BLV9V9yAIJbR8FM%252CRegsHkxqX9x7QM%252C_%253BuDuSruk-HgjcoM%252CZTsqnR3vpPL3uM%252C_%253BE-0Z0jdab5tT_M%252CO7lbn9WvJMeQTM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTWGpZQgAlOa4G1TGzfYXBVd9T_qw&sa=X&ved=2ahUKEwjx-vmbwKT0AhVM4YUKHbcFDuoQ9QF6BAgWEAE#imgrc=haZsYNFOMegIYM
Hello@tous
misschien niet de juiste methode, maar met deze beeldkwaliteit en tenzij je een expert bent of een CIA-tool gebruikt ;) denk ik dat je opnieuw moet tekenen (bijlage in SW18), aangezien het patroon repetitief is, het moet niet zo ingewikkeld zijn als het lijkt,
U kunt proberen met de Solidworks "autotrace" functie in te schakelen in invoegtoepassingen
Hallo
Ik heb geprobeerd het beeld vast te leggen en de vulling opnieuw te definiëren naar zwart.
Zoals eerder gezegd, staat de kwaliteit van de foto je niet toe om de afbeelding correct bij te snijden (noch met Autotrace, noch met andere software), maar dit is niet het meest beperkende.
Het hangt af van het snijgereedschap (plasma, laser, water, enz.), Er zijn voorwaarden voor de afstand tussen twee gebieden (voor ons plasma hebben we bijvoorbeeld 3 mm nodig), maar in dit boeket zijn de holtes soms heel dichtbij.
Een andere beperking is dat spline niet wordt erkend voor de omzetting van ons plasma in dxf . De dxf ext correct vertaald, maar de machine weigert deze slag, die zojuist is opgesplitst in een grote hoeveelheid kleine streken, te verwerken. Je moet dus van plan zijn om opnieuw te tekenen met cirkels, fittingen, rechte lijnen.
Succes
Lou