Konwertowanie części 3D (zakrzywionej) na arkusz blachy

Witam

Chciałbym przerobić ten kawałek na blachę, aby go rozłożyć. Czy to możliwe? Z góry dziękuję.

metal203d.sldprt

Prawdopodobnie jest to możliwe, ale skoro już przy tym jesteśmy, zamiast konwertować, lepiej byłoby modelować to bezpośrednio w arkuszu blachy za pomocą zagięcia przejściowego.

1 polubienie

Tak poza tym, że w ogóle nie opanowuję modułu z blachy, spróbuję na tej dobrej radzie. Dziękuję.

Moja krzywa jest nierozpoznanym splajnem...

Witam, kawałek w licencji edukacyjnej hin!? Czy nie byłbyś studentem, który próbuje nakłonić innych do wykonania swojej pracy? Przepraszam inaczej, ale mamy ten przypadek zdecydowanie zbyt często...

Pozdrowienia

2 polubienia

I tak, nadal w szkole w wieku 50 lat, przepraszam, jestem spalony, nie tylko nauczyciel, który próbuje się rozwijać... Spójrz na kawałek, zanim cokolwiek powiesz, jest kilku z nas, którzy nie mogą znaleźć odpowiedzi, specjalizuję się w projektowaniu, a nie w blasze. I nie zmuszam nikogo do odpowiedzi. Znalazłem rozwiązanie poprzez natryskiwanie na powierzchnię ze spłaszczeniem, ale nie jest to czysta praca z blachy (nie zadeklarowana jako blacha).

Z poważaniem również

Konwertowanie górnych krawędzi na  szkic 3D

W arkuszu blachy skorzystaj z funkcji zagięć przejściowych, wybierz 2 szkice 3D, wprowadź grubość arkusza....
I to wszystko
Rezultatem jest rozkładana blacha

zgodnie z wersją SW  w powierzchni znajduje się narzędzie płaskie

@+ ;-)

2 polubienia

W przypadku obróbki blach rysowanie może być kłopotliwe, ale jeszcze bardziej do osiągnięcia!

Powodzenia dla kotlarza...

W przeciwnym razie, w przypadku realizacji 3D, próbowałem przekształcić krzywą w szkic 3D, aby wykonać błąd skanowania >

Następnie spróbowałem z drugą krzywą // i konwersją szkicu 3D, a następnie zagięciem przejścia między 2 krzywymi 3D - > niepowodzenie

zobacz załączony plik SW 2017

Zostaną utworzone 2 opcje ;-)

@+ ;-)