Hallo
Is er in een schets een manier om een spline om te zetten in meerdere stralen?
Bedankt.
Hallo
Is er in een schets een manier om een spline om te zetten in meerdere stralen?
Bedankt.
Hallo
Per definitie heeft een spline niet een of meer stralen in de zin dat het algemeen wordt begrepen, omdat het allemaal afhangt van de manier waarop het is gemaakt.
Je moet aangeven of je een stijl spline of een B-spline hebt!
Zodat we uw probleem kunnen begrijpen en de juiste oplossing kunnen voorstellen, kunt u een screenshot van uw spline plaatsen. We moesten de stralen beoordelen, maar we moeten zien hoe het aansluit op de rest van de spline.
Vriendelijke groeten
Hallo @d.muller
Ik ken het probleem goed en na jaren van onderzoek heb ik geen automatische oplossing gevonden.
De beste manier is om de lijn in raakbogen over de spline terug te trekken in een andere schets of in een speciale laag van de tekening, indien nodig.
Het is nog steeds een benadering van de oorspronkelijke route, maar met een beetje oefening zijn we niet ver van de waarheid en is het relatief snel (in automatisch zou het nog beter zijn, daar zijn we het mee eens).
Ik geef aan dat het in mijn geval een onderdeel van het uiterlijk is, dus het verschil van 1/100 rechts en links is niet storend.
+1 geen oplossingen in SW, aan de andere kant traceer ik in boog bij voorkeur onder dwgeditor (of een andere Aucadlike), het voordeel is om het aantal bogen te beheren. Hetzelfde onder SW, maar het is meer de raakzijde, maar het kan snel in een kurk gaan tussen de zijkanten en de beperkingen.
Ik heb een andere oplossing die in de CAD/CAM-software Alphacam zit, die in staat is om bochten om te zetten in bogen. waar ik weer achter kom in DWG.
@ Pierre S, Dat is wat ik ook doe. Jammer dat er geen macro is.
@Zozo_mp Hoe zie je het type spline? Mijn onderdeel is geïmporteerd uit een Step-bestand .
Hallo @d.muller
Zoals in je bericht zeg je """Is er in een schets een manier om een spline """ om te zetten?
Ik dacht dat je een schets had met een spline erin.
Om u meer te vertellen, zou u uw bestand moeten posten, want zelfs met de oplossing van onze collega @Pierre S , als er geen spline is, moet u een andere methode vinden die begint bij de muren van de kamer.
Kortom, zit er een spline of niet in het model.
Vriendelijke groeten
Welkom @Zozo_mp
Ik heb een schets gemaakt aan één kant van het geïmporteerde deel. Ik heb de entiteiten geconverteerd en deze entiteiten zijn splines. Ik kan het huidige model van mijn onderdeel (klantdeel) niet plaatsen. Ik ga een soortgelijk stuk doen en ik ben aan het posten.