Ik heb een zielige urgentie om een STL om te zetten in een STEP en IGES met een "mechanische" hand gemodelleerd naar ZBrush (organische modellering - digitale sculptuur)
Normaal gesproken is het al de juiste maat, je hoeft alleen maar te converteren...
Over het algemeen moeten organische modellen die met zbrush of blender zijn gemaakt, om te worden omgezet in vaste stoffen (stap of andere), een retopologiestap doorlopen om het buitenoppervlak enigszins te vereenvoudigen (gladstrijken). Ik weet hoe ik het met een blender moet doen, maar niet met zbrush. Vereenvoudiging betekent benadering, dus je moet een klein compromis accepteren voor het eindresultaat. Een beetje zoals wanneer je een geluidsbestand comprimeert naar mp3. Het is nog steeds goed hoorbaar voor de meeste mensen, maar onvolmaakt voor audiofielen.
CAD-software zoals SW accepteert geen complexe 3D-software. Je 3D bevat te veel onderdelen (een gebeeldhouwd hoofd + de knokkels van de hand van een robot). Te complex om goed om te zetten in een stap. Scheid eerst de stukken en zet vervolgens elk stuk afzonderlijk om. Vermijd onnodige herhalingen (er zijn knokkels die zich op de hand herhalen).
Ik zal het opnieuw doen met een CAD-software (gebruik freecad of andere als beginner). De kop kan direct worden verwerkt, scheid hem gewoon van de rest.
Het doel van een stapsgewijze transformatie is meestal het maken van een mal. Je hebt dus eenvoudige onderdelen nodig die uit de mal gehaald kunnen worden. Je kunt ze net zo goed met CAD-software doen.
Voor het hoofd kan ik je helpen, maar de hand zal zelf moeten worden omgezet door de onderdelen te scheiden en eventueel door een retopologie of hermodellering met een CAD-software. Online conversies werken alleen voor zeer schone en eenvoudige onderdelen.
Voor de retopologie op zbrush zijn er tutorials op het net. Om opnieuw te modelleren in CAD moet je leren in dergelijke software.
Hallo Soring! Bedankt voor het proberen en voor dit volledige antwoord
Het hoofd is er alleen als een "gids" omdat het de enige dimensie is die ik ken,
Het moet dus 10cm hoog zijn (bovenkant van de schedel aan het einde van de kin dus)
En bij 3D-printen werkt mijn gidstechniek... Maar blijkbaar niet voor verspaning: zet de kop op 10cm en de hand schaalt automatisch, dan de kop eraf en beginnen met printen...
Ik denk dat het AL je workflow is die moet worden herzien ...
Om te beginnen moet je het hoofd en de hand rechtstreeks in de modelleringssoftware schalen en vervolgens het hoofd verwijderen VOORDAT je het exporteert! Uiteindelijk, als je absoluut een "gids" wilt hebben, is het vervangen van de kop door een eenvoudige kubus voldoende en veel minder zwaar. Maar het is sowieso een slecht idee om alle elementen van de hand in één bestand te exporteren, of het nu voor afdrukken of machinale bewerking is. Zoals Soring zegt, moeten ze gescheiden worden. Aangezien de hand in zbrush wordt geschaald, is het geen probleem om ze te scheiden om ze af te drukken, integendeel, het is voldoende om ze te openen en ze op het bed te leggen en kan gemakkelijk worden herschikt (georiënteerd, verplaatst, verwijderd, gedupliceerd, ...) voor een optimale afdruk.
NB: Als u een conversiefout heeft op de link van Zozo, komt dit waarschijnlijk door het hoofd, uw bestand moet groter zijn dan 100 MB, de limiet van de site.