Een solidworks-assemblage omzetten naar een stap

Na verschillende pogingen lukte het me eindelijk om in de pas te lopen. Aan de andere kant, na het openen, om te controleren of alle onderdelen aanwezig waren. Het moederbord verschijnt niet.

Bart> Hoe neem je een oppervlaktestuk in volume op?

Uw oppervlakken moeten gesloten zijn.

U kunt hiervoor het "gevulde oppervlak" gebruiken, "oppervlakken naaien" of de gezichtsfuncties vervangen.

Als je model correct is, gebruik dan de functie voor naaivlakken, logischerwijs biedt Sw je de mogelijkheid om een volume te vormen.

3 likes

als er nog tijd is,

Importeer het moederbord als een assembly en maak er vervolgens een onderdeel van.
Met een beetje geluk zijn er maar een paar onderdelen die problemen veroorzaken en is het gemakkelijker dan het corrigeren van een monsterlijk oppervlak.

3 likes

Voor het moederbord heb ik het probleem met een collega kunnen oplossen (dankzij top solid).

Aan de andere kant probeert de software al meer dan tien minuten de stap met dezelfde opties te maken.

Maak een kopie van uw assembly en geef deze een andere naam of geef de assembly test of maak een extensie aan

om assemblyXpert te proberen

Om AssemblyXpert uit te voeren:

1.  Klik op AssemblyXpert  (werkbalk voor assemblage) of Tools , AssemblyXpert.

In het dialoogvenster AssemblyXpert geven de volgende pictogrammen de status van elke diagnostische test aan. Daarnaast kunnen BSP's;  Statistieken over de componenten en beperkingen van de assemblage worden weergegeven.

Pictogram

Staat

Actie

Succesvol

Er is geen verdere actie vereist.

Waarschuwing

Bekijk de informatie en breng de nodige wijzigingen aan in uw montage.

Ter informatie

Er is geen verdere actie vereist.

1. Afhankelijk van de test en de status ervan, kunt u op de volgende tools klikken:

Werktuig

Naam

Beschrijving

Toon deze onderdelen

Geeft een overzicht van de betrokken onderdelen.

Schakel de modus Complexe assemblage in

Schakelt de modus Complexe  assemblage in en werkt AssemblyXpert bij .

Analyseren en corrigeren

Wijzigt de assemblage om het probleem op te lossen.

Meer informatie

Geeft een Help-onderwerp weer.

1.  Klik op OK om de AssemblyXpert te sluiten.

Heeft u in uw kamers de blokkeerbalk

https://youtu.be/nBOgDd5eSXg

Hiermee kunt u de reconstructie van de onderdelen sneller maken, omdat alleen de externe huid van het onderdeel als ref wordt gebruikt

2 likes

Voor grote assemblages komt het voor dat de computer 10 tot 30 minuten werkt, afhankelijk van de grootte van de assemblage. (zware montage met complexe machine)

Zo lanceren we de conversies op een ongebruikte werkplek of anders om 12 uur of 's avonds in verborgen tijd.

Anders is het soms handig om voor het opslaan sw te sluiten om het geheugen (ram) leeg te maken en opnieuw op te starten voordat u de stap opslaat (minder crash voor ons)

6 likes

gt22 > Ik kan AssemblyXpert niet vinden (misschien verwijderd in 2016?). Ik heb de blokkeerbalk op alle kamers geïnstalleerd, maar zal deze de opnametijd van de stap veranderen?

sbadenis > Ik heb het gisteravond laten draaien zodat het de stap kon besparen, helaas had ik vanmorgen geen solidworks meer open maar een foutmelding ervan (na een bug en een sluiting van de software).

Met de vergrendelingsstang zijn uw onderdelen niet volledig geladen 

dus wederopbouwtijd + snel

Doe een test via de evaluatietool en je zult begrijpen waar ik het over heb, het is geweldig

Heb je toevallig toolbox functies voor gaten getapt. schroeven enz.....

Voor de montage-expert kijk in uw gereedschapsopties 

Heb je gekeken naar de tutorial die in mijn vorige antwoord werd geciteerd?

hoe schoner en sneller je assemblage op SW is, hoe gemakkelijker het zal zijn om het om te bouwen ;-)

2 likes

Ja, ik heb de video-tutorial bekeken en ik heb al mijn stukken geblokkeerd.

Ja, ik heb toolbox-functies om te tikken. De schroeven komen uit een op maat gemaakte boekenkast.

Voor de prestatie-evaluatie is dit wat het mij oplevert:

"Vorige versie Referenties  De bestanden voor alle componenten in de assemblage zijn bijgewerkt naar de nieuwste versie van SOLIDWORKS.

Netwerkreferenties   136 van de 136  referenties worden gevonden via een netwerkverbinding

Grote assemblagemodus  Het totale aantal opgeloste componenten in deze assemblage is 136, de complexe assemblagedrempel is 500 componenten. De modus Complexe assemblage is uitgeschakeld.

De spanningen van Mate  413 worden geëvalueerd wanneer dit geheel wordt herbouwd.

In_Context Cirkelverwijzingen  Er is een verslag beschikbaar van de laatste reconstructie van de assemblage. Het toont de reconstructietijd van de belangrijkste componenten en functies.

Totaal aantal componenten in mini-bottom-assemblage    136
Stukjes:     134
Documenten over unieke onderdelen:     74
Unieke stukken:     64
Sub-assemblages:     2
Unieke subassemblages:     2
Unieke documenten voor subassemblages:     2
Maximale diepte:     2
Aantal componenten van het eerste niveau:     91
Opgeloste componenten:     136
Opgeloste documenten:     67
Lichtgewicht componenten:     0
Verwijderde componenten:     0
Verborgen componenten:     0
Virtuele componenten:     0
Envelop componenten:     0
Aantal organen:     3889
Totaal aantal beoordeelde spanningen:     394
Beperkingen op het eerste niveau:     290
Flexibele spanningen in de subassemblage:     123
Opmerking: Verwijderde onderdelen van het submerk worden uitgesloten van deze statistieken."

Ik werk op het netwerk en niet lokaal, kan dit de snelheid beïnvloeden om naar stap te converteren?

Heb je de export gedaan zonder het moederbord?

Is het moederbord nu een schoon volume (ik begreep niet wat je had gedaan/gekregen met topsolid)?

Uw assemblage is niet bijzonder groot en zou geen probleem moeten zijn.

Ja, als u in een netwerk werkt, is het duidelijk dat het verlies van lijnen als gevolg van het netwerk het werk vertraagt

Hetzelfde geldt als uw bibliotheken zich op het netwerk bevinden

Weg met uw flexibele beperkingen

stefbeno> Mijn moederbord is nu een solide.

gta22 > Ik heb de flexibele beperkingen verwijderd. En ik registreerde mijn vergadering op het terrein. Ik zal proberen om te zetten vanavond.

Ik denk dat het het beste is om onder een nieuw nummer op te nemen (zoals ik al aangaf), maar wel lokaal!

En doe dan de export in STEP.

.PL > het me niet lukte om in stukken op te slaan, crashte de software.

Ik denk dat het een bug is uit de 2016 SP3 versie die in SP4 zal worden opgelost, je moet geduld hebben!

Op kleinere assemblages (maximaal 20 stuks) kon ik zonder problemen mijn stap doen...

Als je wilt, kunnen we proberen het te doen, maak een zip-bestand van je hele onderdelen en assemblagemap en ga naar https://www.wetransfer.com/ om het te paratgeren of je stuurt de downloadlink in een privébericht...

2 likes

Ja, stuur uw bestand, het zal veel zinvoller voor ons zijn;)

Beroepsgeheim, maak je geen zorgen;)

2 likes

Als u uw assemblage nog  niet als een enkel stuk op het terrein kunt registreren

Het is dat je een groot probleem hebt

Hoe verwacht je dat Solidworks in staat zal zijn om te converteren  naar een step?

Je moet wat problemen hebben

die niet gemakkelijk te begrijpen is zonder de montage en de onderdelen

al zou ik alle bouten verwijderen, schroefring, alles wat uit de gereedschapskist komt

U repareert al uw onderdelen, dus geen beperking meer

Maar dit alles wordt aangegeven in de eerder geposte tutorial

Het blijft om door iteratie te gaan:
- Je had het over 2 subsets: werkt de export voor elk van de 2?
- als een van de twee crasht, probeer dan elk van de componenten of het besturingssysteem te exporteren door elk van de componenten te verwijderen en vervolgens opnieuw te activeren.
En zo verder totdat je degene vindt die de plant maakt.

2 likes