Converteer dwg-bestand naar 3D op solidworks

Hallo, ik heb momenteel DWG-bestanden en ik heb mezelf laten weten dat het mogelijk was om ze van 2D naar 3D te converteren op Solidworks.

Hallo, er is inderdaad een manier. In solidworks open je een nieuw onderdeel. je klikt op een referentievlak en je voegt DWG/DXF in, je selecteert dan het bestand dat je wilt invoegen, je valideert en dan vind je het op je plan (een beetje overal....) U selecteert alle streken en u klikt met de rechtermuisknop op het verplaatsen van de objecten. Je verplaatst een punt op de oorsprong en dan kun je je schets inperken en volume geven.

Vriendelijke groeten

3 likes

het is mogelijk om "snel" te modelleren door een dwg in SW te importeren, maar het zal niet vanzelf gaan: https://www.youtube.com/watch?v=FoYqtNgqLNA

De hulp van SW bij dit probleem: http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/acadhelp/c_Moving_from_2D_to_3D_Overview_AcadHelp.htm?id=b8af60e53dd7453eb6cb854ed8b57cc4#Pg0

1 like

Hallo

De tutorial is goed gedaan, maar eerlijk gezegd, heb je deze functie al gebruikt?

22 minuten om een U-vormig onderdeel te maken met een lampje en gaten is een beetje lang, misschien is het met complexere onderdelen de moeite waard, anders lijkt het meer op een commercieel argument om klanten te krijgen die 2D-software  gebruiken.

We hebben plannen die zijn gemaakt met deze methode of door het profiel op te halen om een revolutie te maken, als gevolg daarvan zijn er overlappende streken, dus we moeten contouren gebruiken of de streken één voor één verwijderen om de duplicaten te vinden. Bovendien hebben sommige streken (waarom?) de kleur van de AutoCAD-laag behouden. 

Oh ja ik was het vergeten: je hebt niet eens de ribben, je moet ze toevoegen

Mijn advies: open de kaart met je 2D-viewer en kopieer

3 likes

Hallo Romain,

Inderdaad, de "2D naar 3D"-methode is een commercieel argument om bedrijven die op Autocad zaten over te laten stappen op SolidWorks door hen te laten geloven dat ze al het oude werk dat met  Autocad was gedaan "snel" op SolidWorks konden herstellen. De realiteit is heel anders. Het is vrij lang om over te nemen voor eenvoudige stukken, het is erg moeilijk voor gecompliceerde stukken. Het helpt niet zo veel om alle uitzichten te hebben, zolang het onderdeel maar bestaat uit een mengsel van prisma's, cilinders, ...

Toch is het voor sommige soorten onderdelen het proberen waard; Ik denk aan onderdelen die alleen met een enkele omwenteling kunnen worden gedefinieerd of gevallen waarin meerdere weergaven het modelleren vergemakkelijken.

Wetende dat men een schets of een deel van de schets voor verschillende functies kan gebruiken of hergebruiken.

Je moet het van geval tot geval proberen om erachter te komen.

3 likes

Ik gebruik deze functie vaak om plaatwerkonderdelen met bepaalde uitsparingen te importeren.

Maar het kost me geen 22 minuten :D

Sleep het dxf-bestand eenvoudig naar de Solidworks-werkruimte, zonder dat u een nieuw onderdeel hoeft aan te maken.

Kies de instellingen, in jouw geval 2d schets en niet tekenen.

millimeter enz... Extrudeer vervolgens het geheel om je 3D te maken.

Hoe ziet jouw project eruit?

Bedankt

dxg.png
2 likes

Hallo

Ik doe elke dag de methode die GM je voorstelt en het werkt, aan de andere kant als de DWG of DXF slecht gedaan is, bijvoorbeeld 2 overlappende lijnen, niet-gesloten omtrek kun je er wat tijd aan besteden, maar hey met schetsgereedschap > de schets repareren, kom je er gemakkelijk uit.

Succes.

Vriendelijke groeten.

Fred

1 like

Hier is het 2D-plan

kikikikikiki.png

Ik hoop dat dit je zal helpen.

Vriendelijke groeten

coffret_polyester.rar

in dit specifieke geval (inruil van een commercieel onderdeel) zou ik naar de fabrikant (in dit geval Legrand of Schneider) gaan om het basisonderdeel te laden.

Anders geef ik er op basis van deze methode de voorkeur aan om uit te gaan van het gedimensioneerde plan, het maakt het mogelijk om geforceerde dimensies en andere geneugten te vermijden die blijven hangen in 2D-plannen die een beetje geschiedenis hebben...

Op zijn minst kopieer en plak ik een schets die ik opnieuw codeer in SW.

Ik dank jullie allemaal, ik heb eindelijk de verlichte en geëxtrudeerde zijkanten gekopieerd om alleen de buitenste zijden te behouden

In ieder geval bedankt voor je hulp