Het omzetten van een Ply naar een Sheet Metal Junction

Hallo

Dankzij jou ga ik vooruit met solidworks. Ik heb al 8 dagen training geboekt voor de maand maart.

Ik heb echter nog steeds kleine tekortkomingen... (enorm)

Ik tekende een plaatstalen bakje. Om redenen van grootte en buigvermogen is het voor mij echter onmogelijk om alle vouwen in één vel te maken.

Wat is de oplossing voor het wijzigen van een pli in junctie?

Bedankt

capture_1.jpg

Een tweede screenshot waarop je de vouw kunt zien die ik wil aanpassen

capture_2.jpg

Hallo

Voor de optimalisatie van het materiaal en manipulatie tijdens het vouwen zou ik de kleine wanden scheiden en laten lassen en voor het Solidworks-gedeelte moest je de functie voor het plaatwerk gevouwen op de rand gebruiken om je vouwen te maken, je hoeft alleen maar de functie te bewerken en deze twee randen te verwijderen. Dan doe je het zijgedeelte in een andere kamer. Van deze twee stukken kun je een assemblage maken om je stuk na te maken.

3 likes

Hallo

De oplossing van ac cobra 427 is in uw geval de meest rationele.

OK. Ik ben er niet op tegen om op deze manier te werken. Maar hoe zorg je ervoor dat de onderdelen op de beste manier worden afgesteld? 

In mijn (beginners)geest is het gemakkelijker om aan een deel met meerdere lichamen te werken.

Ik teken de muren met de afmetingen die ter plaatse zijn genomen en ik pas al het andere dienovereenkomstig aan.  Als ik meerdere onderdelen ontwerp en ze vervolgens in een assemblage groepeer,  durf ik me de hoofdpijn niet voor te stellen zodat alles uiteindelijk wordt aangepast

Als u een assemblage maakt, hoeft u alleen maar met de rechtermuisknop op het onderdeel te klikken dat moet worden aangepast en u kiest bewerken en daar kunt u werken aan het aanpassen van uw onderdeel ten opzichte van het andere. 

1 like