Een symmetrische entiteit "omzetten" in een echte onafhankelijke entiteit

Goedenavond allemaal.

Het zit allemaal in de titel.

Na het fractioneren van een deel om het te symmetriseren, zou ik graag de bewerking willen vinden om dit nieuwe product (breuk+symmetrie) onafhankelijk te maken. Ik wil bijvoorbeeld niet dat dit lichaam wordt beschouwd als "Symmetrie van", maar eerder als een nieuwe entiteit, gecreëerd uit de symmetrie van een stuk (maar die wel een nieuw onderscheiden deel geeft).

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik vind het een beetje moeilijk om het uit te leggen.

Bedankt!

Kanton Hueyman

2 likes

Goedenavond

Ik speel vals, ik maak een symmetrie in het onderdeel en voeg ze niet samen, dan verwijder ik materiaal uit het deel dat ik niet wil en sla het op onder een andere naam of ik maak een linker- en rechterconfiguratie.

2 likes

Ik weet wat je bedoelt, maar het kan later complicaties met zich meebrengen en stelt je niet in staat om een schone baan te hebben (het wordt rommelig in de vastgoedbeheerder) en elke volgende wijziging wordt hoofdpijn.

Er moet een functie zijn die alle modificaties (fracties, symmetrieën) samenvoegt en die een nieuw deel opnieuw bewerkt onder een nieuw nee, maar met alle eigenschappen van een lichaam dat direct is gemaakt zoals het is, toch?

1 like

Ik denk niet dat je een Sym-versie van een onderdeel kunt maken en functies kunt hebben die identiek zijn aan het originele onderdeel. Maar ik kan het mis hebben...

Goedenavond

De meest effectieve methode is om het onderdeel symmetrisch te maken en de link met het origineel te verbreken.

Om dit te doen, INsertion/Symmetrisch deel (na het selecteren van het symmetrievlak)

vink dan aan bij Break link (zie afbeelding)

De 2 kamers zijn dan volledig gescheiden.

4 likes

Hallo Alain,

Bij mij thuis is deze doos grijs. Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende stukken in verschillende assemblages...

1 like

@manu67: Raar, thuis heb ik er de hele tijd toegang toe...

Om een 2e oplossing  voor uw @Hueyman probleem te geven, als de symmetrie alleen te wijten is aan één of 2 gemakkelijk bewerkbare functies, kunt u uw originele bestand dupliceren, vervolgens de functie(s) bewerken en een niet-gekopieerde symmetrie van deze functies maken. Voor relatief eenvoudige onderdelen werkt dit goed.

2 likes

Bekijk deze helplink

http://help.solidworks.com/2011/french/SolidWorks/sldworks/AllContent/SolidWorks/Core/Assemblies/HIDD_DVE_HIDD_DVE_MIRROR_SUBASSEMBLY_THIRD_PAGE.htm

1 like

Het is duidelijk dat het raar is... Ik verdiep me er overdag echt in...

Heb je symmetrie met een plaatwerkonderdeel? Maar twee tests waren slechts extrusies met boren en filets.

1 like

@manu67: Ja, ik heb het gedaan met een eenvoudig onderdeel, ook een plaatwerk. Wees voorzichtig, ik doe "Symmetrisch deel ", niet "Functiesymmetrie".

1 like

Ja, ik gebruik ook symmetrisch stuk... Bij het maken klik ik met de rechtermuisknop op de symmetrie en selecteer ik alle opties, maar de optie om de link met het originele deel te verbreken is niet beschikbaar...

Hallo

Door een assemblage van uw eerste onderdeel te maken en de symmetrie ervan in deze assemblage te maken , is het mogelijk om deze onafhankelijk van het originele onderdeel te maken.

Ik heb een kleine tutorial voor je gemaakt.

Ik hoop dat ik op uw verzoek heb gereageerd.

Fijne dag.

symetrie_independante.pdf

Bedankt allemaal en vooral aan Mickaël!

Echt geweldig dit forum!

Nogmaals bedankt, fijn weekend!