Het omzetten van een "klassiek" onderdeel in plaatwerk

Hallo

Ik heb een onderdeel gemaakt met de klassieke solidworks-gereedschappen, maar het blijkt dat dit onderdeel een zeer hoge filet heeft die me problemen oplevert als ik het in plaatwerk probeer te reproduceren. In feite is het bij het uitvouwen dat er fouten zijn. En zelfs dan heb ik niet eens geprobeerd het gezicht te doen dat het verlof draagt. 

Heeft iemand een idee om het probleem op te lossen, bedankt

cartouche.png

Hallo

Kun je je stuk op de post doen zodat we het kunnen zien??? Als je in uitgevouwen toestand gaat, worden de vouwen geactiveerd???

Hier is een test voor het originele onderdeel en het plaatwerk.

Nee, juist als ik naar de uitgevouwen toestand ga, heb ik fouten en ontvouwt het het onderdeel niet voor mij

cartouche.rar

Plaats een afbeelding bij het profiel

om te testen

Bedankt

@+

Het stuk is echt dik. Niet gemakkelijk voor de uitgeklapte

Het is uw verwijdering van materiaal dat is verwijderd van materiaal dat door Extru is verwijderd.14 dat ontwikkeling voorkomt; Probeer het anders te doen

Om nog maar te zwijgen over de haalbaarheid met solidworks, het onderdeel lijkt me moeilijk te maken in de werkplaats.

2 likes

Ik regel het in 1 uur;) ^^

Wauw!!

Wanneer je een plaatwerk buigt, is er NOODZAKELIJKERWIJS een buigradius.

Uw onderdeel is onmogelijk te doen bij klassiek buigen, u zult het eerder moeten profileren of een speciaal buiggereedschap moeten nemen

Hoe dan ook, als je het onderdeel wilt uitvouwen, moet je een buigradius plaatsen, bijvoorbeeld 0,1

En bij het verwijderen van materiaal moet u het vakje normale verwijdering aanvinken.

En de kamer ontvouwt zich als bij toverslag =)

3 likes

@ Bart

Dit was mijn onmogelijke conclusie met vertaaltools vanwege de gevraagde schappen

+1

@+

2 likes

Hallo

inderdaad  , om een vouw uit te voeren, is het ook noodzakelijk om de "B"-dimensie te respecteren (plaatsing op de "V"). je kunt plank na plank niet vouwen, je moet  een gerecht tussen twee lagen hebben, de beroemde "B" -classificatie.

Voor mij denk  ik dat de enige oplossing om dit onderdeel te maken is door te stempelen.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Daarna zijn er tools waarmee je 2 vouwen tegelijk kunt maken.

Het is een gereedschap dat een buiging en een tegenvouw offset van 1-2-3-4 mm creëert, afhankelijk van het gereedschap

1 like

Hartelijk dank voor uw antwoorden. Ik vroeg me ook af over de haalbaarheid van het onderdeel door dit proces (wat handig voor mij zou zijn geweest). Dus ik heb het antwoord en ik ga kiezen voor de tweede oplossing.

Nogmaals bedankt aan iedereen.