XYZ Coördineert naar Solidworks

Hoi allemaal

Ik heb tientallen forums doorzocht en ik heb de oplossing voor mijn probleem niet gevonden....

Probleem: Ik zou graag een volumebestand willen kunnen maken met XYZ-coördinaten of, als dat niet lukt, een STL-bestand.

Wat ik in mijn bezit heb: 

- Een .TXT bestand (bijgevoegd bij dit bericht) met al mijn waarden van X, Y en Z (met decimaalteken een "." of een "," (ik heb ze alle 2)). Dat laatste zijn zo'n 15000 regels...  

- SolidWorks premium 2013 maar ik heb niet de ScanTo3D optie

- Creo 3.0 (V. M070).3

- MeshLab

- Binnenkort: Catia, maar niet meteen.

Ik heb het importeren van alle gegevens via de curve-optie al getest, maar ik kan daarna niets meer doen....

Alvast bedankt voor je hulp!

test.txt

Hallo

Wat Catia betreft, stellen macro's je in staat om te doen wat je vraagt met de GSD-module, je zou een voorbeeld van deze macro's op dit forum moeten hebben. Solidwork zou een equivalent moeten hebben.

Ja, ik zag een maccro die 3D-schetsen kan genereren met XYZ-coördinaten, maar omdat ik verschillende hoogtes van Z heb, kon SolidWorks er niet mee werken...

Hallo 

Ziet jouw kamer er ongeveer zo uit?

Ik had nog nooit ScanTo3D gebruikt.

Kanton Gauthik

scanto3d.png

Ik heb inderdaad een vergelijkbare weergave met de SW-curvetool.

Hallo

Het  kan je helpen.

Moge de kracht met je zijn

trace_des_points_sue_un_part__xyz_v3.xls
2 likes

Bedankt OBI WAN voor je bestand!

Helaas had ik het al gevonden op dit forum en in mijn geval, als ik eenmaal al mijn punten of splines heb getraceerd, weet ik niet wat ik er daarna mee moet doen....

Omdat ik meerdere Z's hoogtes heb, en SolidWorks kan er niet mee werken...

Om mijn probleem op te lossen, gebruik ik een maccro om automatisch elke hoogte van Z te schrijven in het bestand dat de curven op SW genereert en dat de maccro-curve of punt uitvoert.

Nogmaals bedankt voor het bestand dat me enorm heeft geholpen.

2 likes

Hallo

Kunt u uw macro met ons delen?