Is er een hulpprogramma gerelateerd aan SW om verschillende assemblages te kopiëren met alle referenties (onderdelen en tekeningen)? zonder de assemblages te hoeven openen en een "take-away samenstelling" te maken... Ik zou ongeveer 600 assemblages hebben!!
En idealiter, kan het worden gekoppeld aan een lijst die is gedefinieerd in Excel of iets anders?
in feite is niets gratis, maar daarna, als je tijd te verliezen hebt (tijd = geld) is het mogelijk om iets in VBA te doen, maar dan hangt het allemaal af van je kennis, en de tijd die je hebt.
Eenvoudige berekening. We nemen 1 uur studie voor een ontwerper = 40€
Laten we zeggen dat deze manipulatie niet ingewikkeld is, maar je moet nog steeds de 600 assemblages openen en de manipulaties uitvoeren.
Laten we zeggen 3 minuten x 600 = 1800 minuten of 30 uur
Aan 65€ versus 1200€ (kosten van de manueel uitgevoerde operatie) is mijn keuze snel gemaakt
Je hoeft niet achter het busje te zitten, je kunt 's avonds lanceren en Inspector Barnaby (mijn idool) kijken
Nu kunnen we allemaal ook gratis aan de slag... dat is goed, ik ga naar Honda om gratis een motor mee te nemen, en naar Beneteau omdat ik ook van grote boten hou :-)
Nou, natuurlijk zeg ik dit met veel humor (maar de berekening van de ROI is nauwkeurig)
GT22: Als je een gratis functie van Solidworks wilt gebruiken, is er de compositie om mee te nemen ... Maar het probleem is dat je het voor elk van de assemblages handmatig moet doen, wat noodzakelijkerwijs veel langer is dan het doorlopen van het hulpprogramma.
Ik gebruik al projectmanager, maar ik kan geen montagelijst invullen!! Het werkt slechts voor één montage. Dit kan te maken hebben met de gebruikte versie, ik zit nog steeds bij SW2011, dus mijn versie van projectmanager is sindsdien niet meer geëvolueerd.... 2011
ProjectManager gaat goed om met het bulkkopiëren van meerdere assembly's, maar het is inderdaad een functie die is toegevoegd aan de nieuwste versie van het hulpprogramma... Dus niet beschikbaar op jouw versie :-)
Wat betreft de compatibiliteit van projectManager 2013 met solidWorks 2011, zou het me verbazen, aangezien de ontwikkelaars van de tool de nieuwste SolidWorks API's gebruiken (die niet noodzakelijkerwijs bestaan op SolidWorks 2011). De compatibiliteit is dus (zeer) onzeker.
Ik heb geprobeerd projectmanager 2013 te installeren met mijn SW2011-versie, het werkt niet, ik kan de installatie niet eens doen totdat SW2013 is geïnstalleerd.... Ik moet een andere oplossing vinden!!
Hier is een kleine macro om massaal een back-up te maken.
De enige beperking is dat Sw elke assemblage opent om de take-away compositie te maken en deze vervolgens weer sluit.
Als je modellen groot zijn, is het beter om het 's nachts te laten draaien.
Optie Expliciete
Dim Vergis Zo lang, Waarschuw Zo Lang
Sub Hoofd()
'Zoeken naar bestanden Dim pad als snaar
' Pad naar bronbestand Pad = "C:\CheminsModeles.txt"
' Structuur van het bronnenbestand: " " Chemin_du_modele_a_ouvrir ; Chemin_de_sauvegarde_du_modele " ' Om een ritssluiting te creëren, voegt u eenvoudig de .zip verlenging aan het einde van het pad toe
FSO dimmen als nieuw FileSystemObject
Als FSO. FileExists(Path) dan Zon F Als Bestand Stel F = FSO in. GetFile(Pad)
TS dimmen als TextStream Stel TS = F.OpenAsTextStream (ForReading) in
Dim Coll als nieuwe collectie Dim CollInfos als collectie
Terwijl niet TS. Bij EndOfStream Dim Line als snaar Lijn = TS. Leeslijn
Dim TabS() als tekenreeks TabS = Splitsen(Lijn, "; ")
Set CollInfos = Nieuwe Collectie CollInfos.Add Trim(TabS(0)), "Sjabloon" CollInfos.Add Trim(TabS(1)), "BackupPath"
Coll.Add CollInfos Gaan TS. Sluiten Anders Sub afsluiten Einde als
FSO instellen = Niets
Dim Sw als SldWorks.SldWorks Dim Modele als ModelDoc2 Dim PackAndGo als PackAndGo