We zijn bezig met het ontwikkelen van onze 3D-onderdelenbibliotheek en ik zou het leuk vinden dat wanneer we een onderdeel uit onze bibliotheek invoegen, er een kopie van wordt gemaakt.
Laat het me uitleggen:
Wij doen aan het maken van ketels, onze plannen worden gemaakt om ruwe onderdelen te maken die vervolgens door de ketelmaker op zijn post worden gemodificeerd.
In onze bibliotheek hebben we de 3d van het ruwe geplaatst. Aan de andere kant kunnen we de lege plekken niet laten zoals ze zijn in de 3D-assemblages (grote interactie tussen de onderdelen)
In mijn voorbeeldbestand is het handvat ruw voorbereid en vervolgens door de ketelmaker op de paal afgesteld. (wat ik in 3D bereik door de vingerafdrukfunctie)
Dus ik zou graag mijn voorraad in de bibliotheek willen hebben en wanneer ik dit onderdeel in mijn assemblage plaats (via de ontwerpbibliotheek), wordt mij aangeboden om het op te slaan, zodat ik mijn wijzigingen kan aanbrengen zonder mijn voorraad in de bibliotheek aan te passen. Weet je wat dit mogelijk is? als en hoe
Hierdoor kunt u met één klik een kopie hebben met de volgende parameters (het vergt misschien weinig aanpassing, maar het is het waard).
Een andere oplossing zou kunnen zijn om alle stukken van de bibliotheek als één lezer te hebben, zodat het onmogelijk is om ze aan te passen en vergeet niet om een kopie te maken!
We gaan op dezelfde manier te werk als we de materiaalverwijdering in de montage plaatsen. Het onderdeel wordt in de assemblage aangepast, maar als je het opent, blijft het rauw.
Voor het antwoord van GT22 werkt het, maar er zullen veel gewijzigde onderdelen zijn omdat ze niet allemaal identiek zullen zijn, de gewijzigde onderdelen
En als u meerdere configuraties in uw bestand heeft, kunt u bijvoorbeeld niet het volgende hebben:
Ruwe toon in standaardconfiguratie
V1 machinaal bewerkt onderdeel in configuratie nr. 2
V2 machinaal bewerkt onderdeel in configuratie nr. 3
V3 machinaal bewerkt onderdeel in configuratie nr. 4
etc etc ......
U voegt uw onderdeel dus vanuit uw bibliotheek in uw assemblage in en er wordt een venster geopend waarin u wordt gevraagd de gewenste configuratie te kiezen.
@Manu: Dit is ook een oplossing die wordt gebruikt, maar niet alle functies zijn mogelijk in de assemblage, bijvoorbeeld de opdrukfunctie die alleen beschikbaar is voor onderdelen. En gezien de complexiteit van de vormen is deze functie erg praktisch. (we zijn op de 2013 versie)
@gt22: dat is wat ik wil doen, maar ik wil de creatie van de kopie "automatiseren".
@TicTic: niet mogelijk omdat het snel onderdelen zou maken met meer dan 100 configuraties en hallo het gedoe;)
@.PL: Ik heb niet alleen aan het beheer met de lock-in-aandrijving gedacht... Als beheerder van de bibli heb ik schrijftoegang, ik ga dit testen;)
Met het hulpprogramma CloneComponents van myCADtools kunt u dit doen, voordat u het invoegt, kunt u kiezen of u het onderdeel in een andere map wilt dupliceren, het als een virtueel bestand wilt maken of het vanaf de oorspronkelijke locatie wilt gebruiken. Bijgevoegd, een screenshot
Aan de andere kant zie/gok ik dat we op je zeefdruk ook de montage kunnen beheren... Van mijn kant zie ik alleen de onderdelen en geen manier om een optie te vinden om de assemblages te archiveren.