Hallo, ik gebruik Autocad LT 2013 2D en ik zou graag willen weten hoe ik een plan naar een ander kan kopiëren, wetende dat de tekeningen op dezelfde toets staan.
2) Hoe importeer ik een afbeelding in mijn abonnement?
3) Wat te doen als een object niet wil BLOKKEREN? Echt niet.
Ik ken de LT-versie niet omdat we de zware versie hebben, maar soms loop ik ook tegen copy-paste-problemen aan.
-Allereerst: heb je gecontroleerd of alle lagen ontgrendeld zijn?
-Zo ja:
Open het betreffende plan, selecteer alles en vervolgens "kopiëren". als de "Plakken" niets geeft in de ruimte waar je het wilt plakken, doe dan een "Ctrl V", het invoegen zal zowat overal gebeuren, maar je kan opnieuw selecteren en gewoon een "Plakken als blok" doen.
-Voor het object dat niet in een blok wil: zou het "wbloc" commando je probleem kunnen oplossen?
-Wat betreft het invoegen van afbeeldingen, heb je het commando "xr" en vervolgens "voeg een afbeelding toe".
Er zijn verschillende manieren om het te doen, afhankelijk van wat je uiteindelijk wilt:
- Als u de entiteiten van de tekening wilt ophalen, opent u de 2 tekeningen, selecteert u de bronobjecten en plakt u deze vervolgens in de doeltekening.
- Als je de brontekening als 1 geheel wilt behouden, heb je 2 oplossingen:
1- U voegt het in als een blok (invoegen>tabblad invoegen), selecteert uw bestand (bladerknop) en valideert met de gewenste parameters (schaal, enz.)
2- U voegt het in als een externe referentie (invoegen>tabblad bijvoegen), het principe is hetzelfde als voor het blok.
In het eerste geval (blok) wordt de inhoud van de tekening gekopieerd naar het nieuwe, terwijl het in het tweede geval (extene ref.) slechts een link is. Het voordeel van de externe referentie is dat u de doeltekening niet laadt, dat als de bron wordt gewijzigd, hiermee rekening wordt gehouden. Aan de andere kant moet u de brontekening behouden en niet verplaatsen (tenzij u de link corrigeert).
Voor punt 2 kopieert/plak je het in je tekening of pas je hetzelfde principe toe als de externe referentie (ondersteunde bestanden :D WG, DWF, DGN, PDF, JPG, PNG, BMP, GIF)
Voor punt 3 moet u uw vraag specificeren: Welk type object? Hoe ga je te werk om te zeggen "niet mogelijk"?