Kopiëren/Verplaatsen langs een curve

Hallo allemaal

Is het mogelijk om een volumelichaam langs een curve te bewegen zonder gebruik te hoeven maken van het gereedschap "curve-driven repetition", dat kopieën maakt?

Ik ben op SW 2017

Bij voorbaat dank!

Zit je in een assemblee?

1 like

Nee, ik zit op een onderdeelbestand

1 like

Inderdaad, we zouden moeten weten of we een deel in een asm of een lichaam in een deel verplaatsen.

In het eerste geval is het de trajectbeperking.

In de tweede wordt de verplaatsing van lichamen in principe gedaan tussen 2 punten of door rotatie. Afhankelijk van de vorm van het lichaam kunnen basisbeperkingen worden gebruikt.

1 like

dus je neemt de chauffeur door een bocht en

Je verwijdert de refs die voor jou nutteloos zijn

@+ ;-)

1 like

gt22=> Ik gebruik deze functie nogal wat, maar van mijn kant herhaal ik lichamen meestal, en daar kunnen we niet "voorvallen die moeten worden weggelaten" gebruiken als dat is waar je het over hebt ^^

stebfeno=> inderdaad op een assemblage is het een oplossing, maar op een onderdeelbestand laten de beschikbare beperkingen niet toe om de voorwaarden voor een echte verplaatsing langs een curve na te bootsen, zoals het voor translatie en rotatie te basaal is

Ja, het waren inderdaad voorvallen die weggelaten moesten worden waar ik het over had

@+

Maar ineens kan ik het niet meer gebruiken als ik het herhaal, een veld functioneert alleen :/

Voorlopig zou ik zeggen dat het bewegen van lichamen om een beweging te simuleren geen optimale methode is. Het is zoveel gemakkelijker om een asm te doen.

Er blijft nog één mogelijkheid over: doe een herhaling met 2 als het aantal keren dat het voorkomt en verwijder het overtollige lichaam (d.w.z. de eerste).

1 like

Hallo, als het een onderdeel met meerdere lichamen is, kunt u de groepen van de lichamen opheffen met de gesplitste functie en automatisch een assemblage maken (u zult nog steeds beperkingen moeten opleggen). Het zou gemakkelijker zijn om een zet te simuleren...  

1 like

Dus ik denk dat er een fout is, ik wil geen bewegingssimulatie maken, alleen een lichaam langs een curve verplaatsen, zonder een duplicaat te maken, omdat ik anders de functie weet die ik moet gebruiken! :)

Om preciezer te zijn, ik zit in de juweliersbranche en ik werk veel aan kettingen, en ik moet elementen langs de halslijn verplaatsen, als ik weet dat ik een element maar één keer verplaats, is dat geen probleem, ik kopieer het en verwijder het origineel, maar meestal verplaats ik mijn elementen tientallen keren voordat ik de definitieve plaatsing heb, omdat het maken van een herhaling elke keer en dan het duplicaat verwijderen, mijn bestanden met constructiebomen die langer zijn dan de A13 aanzienlijk zou verlengen.

Ik vroeg me alleen af of er een levensvatbare manipulatie was.

a.leblanc=> kunnen we rechtstreeks een assemblage maken met de volumes gepositioneerd zoals op het onderdeelbestand? Ik weet dat dat niet de kern van de vraag is, maar ik ben benieuwd hoe ^^

2 likes

Met de beperkingen in de montage kun je doen wat je wilt

+ Je hebt de mogelijkheid om een kamer handmatig met je muis te verplaatsen als deze niet geblokkeerd is

Je hebt het over + ketting

We stellen ons dus voor dat elk stuk anders is

Zo heb je ook je lijst met onderdelen

@+ ;-)

1 like

Hallo Floppy,

Bekijk deze tutorial:

http://www.lynkoa.com/contenu/cr%C3%A9er-des-fichiers-pi%C3%A8ces-et-un-assemblage-depuis-une-pi%C3%A8ce-multi-corps

2 likes