Hallo allemaal. Ik heb aan veel verschillende CAD's gewerkt, meest recentelijk 20 jaar aan Topsolid (een bijzonderheid daarvan is het ontwerp dat aanwezig is). Dus ik merk dat ik een beetje gedesoriënteerd ben op solidworks wat betreft de werkwijze.
Ik heb een assemblage gemaakt door mijn onderdelen op hun plaats te ontwerpen. Het blijkt dat ik een materiaalverwijdering heb uitgevoerd door op een onderdeel te scannen => geweldig, maar ik zou graag willen dat deze materiaalverwijdering doorgaat op een naburig deel.
Ik denk aan 2 eventualiteiten:
1 – kopieer de functie van het ene onderdeel naar een ander onderdeel in mijn assemblage (maar hoe ???)
2- Verplaats mijn materiaalverwijderingsfunctie van het onderdeelniveau naar het assemblageniveau (idem dito, hoe doe je dat??)
Wie kan mij helpen??
Bij voorbaat dank
Er is ook de mogelijkheid om dit te doen: het verwijderen van materiaal in de assemblage en het tikken verspreiden naar de onderdelen.
Assemblagefuncties voortplanten naar geblokkeerde onderdelen voor gereedschapskistonderdelen - 2023 - Wat is er nieuw in SOLIDWORKS.
Ja, dat is het idee van mijn 2e voorstel. Het probleem is dat ik de functie in een onderdeel heb uitgevoerd en niet in de montage. Op dat moment dacht ik er niet aan om deze functie te moeten delen. Is het mogelijk om het van het onderdeelniveau naar het assemblageniveau te verplaatsen?
Anders bewerkt u vanuit de assemblage die de 2 onderdelen bevat het onderdeel dat u wilt wijzigen en kunt u de schetsen van het originele onderdeel herstellen (om bijvoorbeeld de scanfunctie in het nieuwe onderdeel opnieuw uit te voeren)
In mijn geval is het iets ingewikkelder. Het is een helix die een geveegd oppervlak aandrijft en dit oppervlak snijdt een elliptisch lichaam om een kromming te creëren. Het is deze curve die de verwijdering van materiaal aandrijft en ik kan deze curve niet naar een ander deel kopiëren (de functie voor het converteren van entiteiten werkt in dit geval niet).
Ik dacht erover om een kopie van de functie te maken, wetende dat het deze referenties (deel) zou hebben verloren en ik hoopte het andere ref-onderdelen of ref-assemblage te geven.
Bedankt voor je antwoorden
Een screenshot van de curve?
Als het de helix is, kun je je deel bewerken of dit profiel in de context toevoegen door een 3D-schets toe te voegen en je converteert je elece als onderdeel van deze 3D-schets:

1 like
Geweldig, het werkt. Ik heb het doelstuk bewerkt en vervolgens
- 3D schetsen
- Converteer de entiteit van mijn snijkromme.
Het enige dat overblijft is het materiaal verwijderen door te scannen en dat is alles.
Als u de functie niet kunt kopiëren, kopieert u de curve.
Even een opmerking: als ik me niet vergis, is de Helice/Spiral-functie beschikbaar in deelmodus, maar niet in montagemodus
BEDANKT
Het is heel goed mogelijk, ja, de functie is inderdaad niet beschikbaar in de montage.
Maar hoe dan ook, het is het einde dat telt!
Als u uw probleem hebt opgelost, selecteert u het beste antwoord om het onderwerp te sluiten:

Bedankt.
1 like