Ik heb van Rhino een bestand ontvangen met meer dan 800 "geïmporteerde oppervlakken", ik zou graag vaste onderdelen van de vlakken willen kunnen maken die ik in een andere assemblage kan gebruiken. Dus ik zou willen dat de gezichten niet worden gekoppeld aan het basisbestand dat ik ga opschonen door de gezichten te verwijderen die ik heb vervangen.
Vroeger gebruikte ik een vlakverschuiving van 0, maar als ik de vlakken in de assemblage verwijder, krijg ik "herbouwfouten".
Is er een andere manier?
Hier is een specifiek geval:
http://zupimages.net/up/16/51/vgy8.png
Op dit "geïmporteerde oppervlak" zou ik alleen de buitenste schil willen behouden en dan de rest willen verwijderen.
Het is niet de eerste keer dat ik vastzit in dit soort situaties, dus als je een oplossing hebt, ben ik er helemaal voor.
Om ervoor te zorgen dat u deze onderdelen in een andere assemblage kunt gebruiken, kunt u vanuit uw bestand op het pictogram voor gelaste constructie klikken om een lijst met gelaste onderdelen te krijgen en zo kunt u met de rechtermuisknop klikken en vervolgens een nieuw onderdeel invoegen om al uw onderdelen zie scherm te hebben.
Ik heb ook geprobeerd de oppervlakken te naaien, maar het probleem is dat dit gezichten zijn die ik graag zou willen naaien. De set van wat ik heb geselecteerd is slechts 1 geïmporteerd oppervlak, maar dat omvat de structuur in de kiel.
Kunt u dit toelichten? Ik zou een lasnaad moeten maken tussen de vlakken die ik wil behouden?
Mijn methode bestond uit het scheiden van de assemblage van uw 800 geïmporteerde oppervlakken om onderdelen te hebben en deze onderdelen in een andere mechanische las te kunnen gebruiken.
Heb je geprobeerd het "offset oppervlak" functie scherm bijgevoegd, met deze functie zou je je buitenste huid door het specificeren van een offset op het oppervlak dus van 0.
Ja, ik gebruik meestal "offset-oppervlak" met een offset van 0, maar het probleem is dat als ik de originele oppervlakken verwijder om "op te ruimen", ik reconstructiefouten krijg op de vaste stof die is gemaakt.
Anders voor de mechanisch gelaste methode of de verdikkingsfunctie, komt het probleem voort uit het feit dat mijn "geïmporteerde oppervlak" ook de structuur omvat die binnenin te zien is en ik alleen de "buitenhuid", d.w.z. de gezichten, wil behouden.
Het is waar dat ik Rhino zou kunnen gebruiken, het zou me 5 minuten kosten, helaas is er geen werkstation op kantoor mee uitgerust en mijn versie op mijn pc is niet echt officieel, dus het is een beetje lastig om het voor professioneel gebruik te gebruiken.
Dus ik was op zoek naar een oplossing waarmee ik alleen SW kon gebruiken
Wat als uw oppervlakken ze niet verwijderen, maar u ze verbergt?
Anders, heb je het geprobeerd met de functie "offset-oppervlak" om te krijgen wat je wilt, dan, zoals ik je hierboven heb laten zien, klik je met mijn scherm met de rechtermuisknop in je lijst met gelaste onderdelen op je verkregen oppervlak en plaats je het in een ander onderdeel.
Er kunnen schetsen, grenzen of constructies zijn die naar deze oppervlakken verwijzen die u niet kunt verwijderen. Probeer met de rechtermuisknop op uw deel in de boom te klikken, vermeld de externe verwijzingen en verwijder ze, en dan zijn er geen koppelingen die voorkomen dat u deze oppervlakken verwijdert. Aan de andere kant, controleer of al uw schetsen daarna beperkt zijn, normaal gesproken zou hij de kapotte verwijzingen moeten vervangen door bevestigingsbeperkingen met het anker.
Ah, aan de andere kant, als het afbakeningsfuncties (snijden met oppervlak) of constructies zijn die verwijzen naar deze oppervlakken in uw onderdeel, zou u hun referentie-elementen (punten, tangens,...) opnieuw moeten definiëren buiten het betreffende onderdeel.
Dus ik weet niet echt hoe het precies werkt, maar ik verschoof de gezichten met een ofset van 0, maakte een "gevuld oppervlak" om de bovenkant te "pluggen" en naaide de gezichten om een volumelichaam te maken dat ik "in een nieuw deel plaatste" (leeg in dit geval).
a priori werkt het, want wanneer ik de gezichten op het originele bestand verwijder, geeft SW geen fout weer op het nieuwe onderdeel.
Conclusie: dit is wat ik wilde krijgen =D
heel erg bedankt =)
BEWERKEN
Inderdaad, a.leblanc als ik naar de gelinkte bestanden kijk, was er nog steeds een link naar een stuk in de tijdelijke documenten. Ik heb de links met deze verwijzing verbroken. Alles werkt nog steeds na het legen van de tijdelijke documentmap: C:\Users\designer1\AppData\Local\TempFileBackupSW\swxauto\Automatische back-up van Part3.SLDPRT