Kopieer project

Hallo

Een snelle vraag om uw mening en feedback te krijgen.

Als je vergelijkbare projecten hebt, hoe ga je dan te werk om de projecten te kopiëren? Welke methodologie gebruik je en waarom?

1 like

Hallo

Als je het hebt over soortgelijke projecten, impliceer je dan dat de projecten gemeenschappelijke of nauwe delen hebben?

Na het kopiëren van een project van de Windows Verkenner werkt prima, ga gewoon en krijg je nieuwe map met uitvinder, dat is het voor de methodologie die wordt gebruikt na waarom "omdat het de gemakkelijkste".

Dat is het voor nu, maar als je je vraag zou kunnen verduidelijken, zou ik waarschijnlijk meer kunnen zeggen.*

Vriendelijke groeten

Bastien

2 likes

Hallo Bastien,

Ja, het kan zijn in het geval dat onderdelen gebruikelijk zijn of in ieder geval dat de basis dichtbij is. Het impliceert dat ik dezelfde basis wil behouden door een paar onderdelen iets aan te passen, of/of door sterke wijzigingen aan te brengen in onderdelen.

Maar ik wil in ieder geval onafhankelijke projecten hebben. Als ik een deel van project B aanpas, heeft dat geen impact en wijzigingen op hetzelfde deel van project A (dat natuurlijk niet meer hetzelfde is).

Trouwens, in dezelfde volgorde zou ik ook graag feedback willen hebben over verandermanagement. Houdt u bijvoorbeeld de geschiedenis van wijzigingen bij (hints, enz.)? Welke methodologie gebruik je?

Oké, dus het project is inderdaad vrij onafhankelijk, na in het idee is het naar mijn mening het beste om een nummering van onderdelen te kiezen op basis van het project, het primaire type en een index (bijv. project 450 stuks type koppeling 200 en index 1 dus 450-200-1).

Nadat ik de geschiedenis niet gebruik, maar omdat ik het niet nodig heb, maar daarna vertegenwoordigt het een belang, afhankelijk van het gebruik, de complexiteit van de verwerkte assemblages en het aantal gebruikers (ontwerpers).

Ik denk dat je het zou kunnen gebruiken en na een tijdje zou je kunnen weten of je het interessant vindt of niet.

Koriander

Bastien

Hallo

De eenvoudigste, snelste en meest efficiënte manier om s^are geen componenten te vergeten, of geen componenten uit de bibliotheek te dupliceren, is door een tool van het type elektronische kluis (PDM) te gebruiken die de volledige duplicatie en het project in zijn opmaak beheert.

E-PDM maakt het bijvoorbeeld mogelijk om Autocad-, Inventor-, MS Office- of SolidWorks-bestanden te integreren.

Andere "Vault"-systemen stellen me in staat  om min of meer hetzelfde te doen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

We gebruiken een Axemble-hulpprogramma met de naam Projectmanager waarmee u een assembly kunt kopiëren door de verwijzingen naar de nieuwe assembly te wijzigen.

Hallo

het gebruik van Vault (dat bij Inventor wordt geleverd) is geweldig voor dit soort dingen.

Het biedt de kopie van het geheel, we kiezen voor elk element waaruit het bestaat of we hetzelfde stuk willen hergebruiken of er een kopie van willen maken.