Kopieer een eigenschap van het tabblad Aanpassen van een onderdeel naar de eigenschap Tabblad Aanpassen van de tekening

Hallo

Ik heb een eigenschappenformulier gemaakt met behulp van de editor  om de eigenschappen van mijn onderdeel in te vullen.

Deze eigenschappen worden gebruikt om het tekenblok te vullen (met behulp van $PRPSHEET....)

Ik wil een eigenschap kopiëren van het tabblad Aanpassen (beschrijving) van het onderdeel naar de eigenschap  Aanpassen van de tekening, zodat ik die eigenschap in de verkenner kan weergeven.

Is het mogelijk zonder macro en natuurlijk zonder copy/paste?

Bedankt

Hallo

Waarom koppelt u de eigenschap van de MPE niet aan die van het onderdeel. Op die manier volgen de Europarlementariërs automatisch wanneer u die van de kamer invult of wijzigt...

3 likes

Ja, @ac cobra 427 is het logisch om de eigenschap toe te wijzen en vervolgens de eigenschap op te halen in een cartridgenotitie.

1 like

Ja, maar dat is al gedaan. Ik wil een eigenschap in de tekening die overeenkomt met de eigenschap van het onderdeel om deze weer te geven in Windows Verkenner (ik heb geen PDM)

Ik ben gewoon op zoek naar een manier om het automatisch te doen, wat me zal besparen van kopiëren / plakken of het doorlopen van een macro, maar het lijkt me niet mogelijk

Ik heb een screenshot toegevoegd om het duidelijker te maken

propriete.jpg

Het lijkt mij onmogelijk:
Functioneel gezien vanuit het oogpunt van SW, ook al zal dat nooit (maar wie weet de toekomst) het geval zijn in uw bedrijf, kunnen meerdere modellen in een tekening worden opgeroepen. Dus hoe zou SW weten welk model te gebruiken?

Helaas geloof ik dat copy-paste/re-entry de oplossing is.

1 like

Voor het probleem van meerdere modellen op dezelfde tekening stellen we niet de vraag over de eigenschappen die worden weergegeven in het titelblok van een tekening, in feite is er in de eigenschappen van de tekening de optie "gebruik aangepaste eigenschapswaarden voor het model dat wordt weergegeven in " + vervolgkeuzelijst

Ik ga genoegen nemen met een knip en plak

In ieder geval bedankt

Hallo

Als u de myCADtools-tools heeft, kunt u dat doen met SmartProperties. Met een eigenschapstype SmartProperties kunt u de eigenschap van de 3D tijdens de validatie naar de tekening kopiëren.

Philippe

2 likes

Ik heb geen slimme eigenschappen, maar het ziet er interessant uit

Bedankt