Hallo
Ik nam een deel terug dat ik had gebouwd.
De delen van dit deel zijn niet meer groen maar geel.
Weet jij waar de kleuren van de onderdelen lichamen voor staan? En dan met name de kleur geel?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Hallo
Ik nam een deel terug dat ik had gebouwd.
De delen van dit deel zijn niet meer groen maar geel.
Weet jij waar de kleuren van de onderdelen lichamen voor staan? En dan met name de kleur geel?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Hallo @bendesarts.
De gele kleur op het onderdeel body geeft aan dat deze body niet is gemaakt in de actieve modus van uw CATIA-sessie.
Als het een onderdeel is dat je hebt gemaakt, komt dat omdat je in de tussentijd de ontwerpmodus hebt gewijzigd (de hybride ontwerpmodus in/uitgeschakeld).
Hallo
Ik vroeg me ook af over de gele lichamen zonder de reden te vinden.
Ik vind het verhaal van het hybride ontwerp een beetje raar omdat ik voor verschillende klanten werk wiens catia-opties zijn ingesteld met of zonder de optie "hybride ontwerp" ingeschakeld en mijn lichaamspictogram verandert niet. Of ik heb het niet over hetzelfde :s ....
Voor mij is dat wat ik "corpus luteum" noem
Hello@gbadia
Dat is waar we het over hebben.
Wanneer u een kamer met gele lichamen opent, wijzigt u de optie en verandert deze in groen of grijs.
Als ze groen zijn, is het dat de modus van ontwerpen en correct om in dit lichaam te werken.
Bedankt voor het antwoord, inderdaad, ik had er nooit aan gedacht om het drankje te veranderen met de kamer open... Zo zie je maar dat we elke dag iets nieuws leren!! Bedankt
Vergeet niet om Franck Ceroux te valideren als het beste antwoord, want hij heeft geholpen.
hallo, als uw onderdeel lichaam geel is, betekent dit dat u in een hybride lichaam werkt, als u het wilt wijzigen, moet u naar opties/infrastructuur/infrastucture onderdeel gaan en hybride onderdeel deactiveren, maar helaas kan een onderdeel dat in hybride is ontworpen niet terug worden gezet in de normale modus, het moet opnieuw worden gedaan
Er moet ook worden opgemerkt dat het feit dat in een hybride lichaam wordt gewerkt, in tegenstelling tot de klassieke carrosserie, tot gevolg heeft dat alle oppervlakte-elementen (vlakken, rechte oppervlakken, enz.) rechtstreeks in de hybride carrosserie worden geïntegreerd