Origineel lichaam - Herhaal door schets

Hallo

Ik gebruik een schetsherhaling om een draadstang te herhalen die in een plaat is gelast, uit de schets van de gaten.

Alles werkt, maar de herhaling leidt tot het ontstaan van de tweede draadstang en het origineel. Ik kom dus uit op 3 lichamen in plaats van 2.

--> hoe kunnen we de herhaling van het oorspronkelijke lichaam voorkomen?

doc1.docx

Wanneer je een herhaling maakt door te schetsen, krijg je op elk punt een gebeurtenis in de vorm van (*), dus ofwel beperk je de 1e gebeurtenis, degene die de herhaling aandrijft zonder er een punt (*) op te zetten, door bijvoorbeeld een lijn te plaatsen om het einde van deze lijn als uitgangspunt te kunnen selecteren. Ofwel in de functie selecteer je het dubbele onderdeel in voorkomen om weg te laten. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de 1e methode.

3 likes

Dank je wel sbasdenis,

Ik kan geen van uw 2 oplossingen implementeren:

- Ik zie niet in hoe ik een "klarings"-schets anders kan maken dan met stippen: het is me niet gelukt om met "lijneinden" te doen

- De (perfecte) optie om voorvallen weg te laten is niet beschikbaar in mijn herhalingsfunctie.

capture.png

U kunt een constructielijn construeren en u beperkt de oorsprong of een ander punt van uw onderdeel aan het einde van de constructielijn zonder een punt te plaatsen, zie bijgevoegde afbeelding en in de opties zie laatst geselecteerde afbeelding "geselecteerd punt" in plaats van "midden van de visualisatiekubus"

En om een entiteit weg te laten:

2 likes

OK

Maar hoe geef je de locatie van je piercings aan zonder punten?

En ik heb niet het toegankelijke veld om voorvallen te selecteren om weg te laten.

Ik heb zojuist mijn antwoord hierboven veranderd. en verander de afbeelding.

1 like

Ik zit niet in een assemblage, maar in een mechanisch gelaste.

Ik wil draadstangen herhalen die aan de plaat zijn gelast. De gaten voor de staven worden (voorlopig) verkregen via de boorwizard.

Het alternatief is om voor elke hengel 1 schets te maken, maar dat is minder "sexy"

Op dit punt moet je de schets van de tovenaar gebruiken voor het boren en het eerste exemplaar van de herhaling deactiveren.

1 like

Stefbeno,

Ik gebruik wel de schets van de gaten, en in de schets-voor-schets herhalingsfunctie heb ik niet de mogelijkheid om voorvallen weg te laten zoals je dat in een assemblage kunt doen.

Om mijn gaten, mijn eerste sweep (originele draadstang) en de herhaling te behouden, was ik genoodzaakt om een body te verwijderen in de map van de volumebody's.

De vraag wordt doorgegeven aan Visiativ, we zullen snel weten hoe we dit soort ontwerp moeten uitvoeren.

1 like

Het is waar dat we ons kunnen afvragen waarom er geen herhaling is die wordt aangedreven door een functie in de deelmodus.

2 likes

Een andere oplossing dan in je mechanisch gelaste zet je je 1e draadstang in transparantie en dan plaats je degene die wordt herhaald bovenop je 1e exemplaar in de verwijderde staat, niet erg glorieus maar functioneel.

Hallo

Visiativ bevestigde het "falen" van deze functie in deze context: het is onmogelijk om gebeurtenissen op een deel in herhaling door schets weg te laten, en dus de creatie van een boventallig lichaam.

De voorgestelde bypass, minder efficiënt, is een domme lineaire herhaling in 2 richtingen, waarvoor je de decompositie van de centra moet kennen.

In mijn geval is er maar één hartafstand (2 keer boren), maar op complexere gaten is het zeker niet houdbaar.

Geen resolutie: Dsl