Hallo
Ik wil alle afmetingen in symmetrische toleranties weergeven, zolang de classificatie wordt getolereerd.
Voorbeeld: Voor een bilaterale quotering van 12 +0/+0,2 wil ik dat de weergegeven notering 12,1 ±0,1 is. Hetzelfde geldt voor de F7, H7 aanpassingen,...
Is dit mogelijk?
Hallo
Ik denk dat deze wens om met gemiddelde kansen te werken bedoeld is om fouten voor CNC-programma's te elimineren.
Dat gezegd hebbende, ik heb geen oplossing om je te brengen, SW weet niet hoe ik het moet doen.
Dat gezegd hebbende, hebben macro-professionals misschien al nagedacht over een oplossing.
Er is een Visiativ hulpprogramma in MyCadtools dat dit heel goed doet.
Ik denk dat ik een macro zag die het ook deed.
Maar van mijn kant gebruik ik de MycadTools om het te doen, in dit geval het hulpprogramma " Tolerantie " met deze functie: * Maak automatisch het model in gemiddelde afmetingen.
Je crois que c'est ici pour la macro:
Après essai cette solution fonctionne également, par contre en cas de modification il faut relancer la macro.
Dat was trouwens wat ik 2 jaar geleden al had geantwoord:
Welke van de 2 heb je geprobeerd?
Bij de macro-methode, als de gemiddelde configuratie al bestaat, wijzigt het de verkeerde configuratie (bijvoorbeeld voor een wijziging en een 2e start).
Deze oplossing is erg interessant, maar je moet alle afmetingen van het model in de tekening importeren. In de hoop dat ze op de tekening kunnen worden weergegeven.
Het is vaak verplicht om ze in de tekening te maken, wat zou de oplossing zijn?
Geen@Pascal_BOIS mogelijkheid om op de 3d te reageren via een medium hill-configuratie (de macro-methode doet dat trouwens alleen) en vervolgens stapsgewijs te exporteren (ik kan me voorstellen dat het deze export is die je interesseert!)
Het is vooral het tekenen dat me interesseert.
ToleranceTable de MyCad
Het model is aangepast tot middelgrote afmetingen, maar er zijn geen symmetrische toleranties op de afmetingen.
Of als u niet over het hulpprogramma beschikt (gemakkelijker te gebruiken), genereert u de betrouwbaarheid en beoordeelt u de gemiddelde configuratie van de kamer (indien nodig via een tabel)
Op een gegeven moment zullen er gegevens ingevoerd moeten worden.
Voor het voorbeeld hierboven heb ik de toleranties in de tekening ingevoerd.
Niet geprobeerd in 3D.
In het tabblad MyCADtools is er ook de Tolerantietool die verschilt van ToleranceTable.
Hier is het verschil tussen de 2 (bron: VISIATIV)
Over het algemeen geldt dat als de beoordeling niet in gemiddelde helling is, dit niet voor niets is.
We passen het 3D-model aan om de gemiddelde afmetingen voor de CAM te hebben, maar de toleranties (en het plan) zijn het begin.
Als u met een gemiddelde tolerantie moet doorgaan (op veel onderdelen), zult u waarschijnlijk moeten investeren in MyCadTools-tools die dit zeer goed doen.
De macro blijft minimalistisch en wijzigt alleen de 3D, behalve dat iemand die tijd zou hebben om het te verbeteren, op beter kan hopen.
Bedankt dat je me kennis hebt laten maken met dit hulpprogramma!
Ik pleeg zelfmoord als ik het mijn collega's vertel, maar ze blijven vastzitten aan de middenkust.
En gelukkig maar. Hoe wil je anders samenhang behouden? Logischerwijs zou je 2D eruit moeten zien als je 3D... of veel succes met de toekomstige aanpassing
Daarom is het hulpprogramma ToleranceTable goed. We houden vast aan het begrip aanpassing en de gemiddelde beoordeling voor de FAO.
Aanpassing , wel, wel.
Kunnen we een functionele beoordeling doen met gemiddelde beoordelingen? Zouden we zonder deze beroemde aanpassingen een pin met gecontroleerde speling in een boring kunnen steken...