Update, ik ben op zoek naar de informatie.
Ik probeer je aanbeveling
Bedankt
@Maclane ==>snelle offerte losgekoppeld, tjs hetzelfde probleem
@OBI_WAN ==>type afmetingen op geprojecteerd, tjs hetzelfde probleem
Dank u allen,
Goedenavond
Groetjes
Fred
… Als we inzoomen op de bevestigingslijnen van de verticale dimensies, zien we dat ze niet op dezelfde plek zijn opgehangen... (Of helemaal niet opgehangen misschien?).
Zou het mogelijk zijn om ons dit onderdeel en de tekening ervan te bezorgen (met vermelding van de Solidworks-versie)?
Daarom gebruik ik het liefst zoveel mogelijk 3D-afmetingen. Dit voorkomt dat de verkeerde haken op de verkeerde plaats worden gezet en met dit soort aberraties eindigen.
Anders lijkt het veel op een dimensie die op een punt is geplaatst (en niet op een lijn). Omdat het punt zeker in hoogte is verschoven, is de afmeting schuin en niet horizontaal, vandaar dit verschil van 0,05 mm
Helemaal mee eens @coin37coin
Ik vraag me zelfs af of het probleem van @Frederic_Ouvrard gewoon niet wiebelig of geforceerde kansen is? (De schuine dimensie mag niet dezelfde waarde hebben als de verticale dimensie...)
Hier is de kamer en het plan
Bedankt voor je hulp
Ik heb geen geforceerde of wiebelige ribben.
Inderdaad, ik kan door in te zoomen op mijn tekenweergave zien dat de haak verschoven is ten opzichte van de geselecteerde lijn
Mtg Pillar Op10 Robodrill.SLDDRW (2.0 MB)
mtg pilaar op10 robodrill.sldprt (864.8 kB)
Hallo
Voor schuine afmetingen gaat het alleen om 3D/iso aanzichten en niet om 2D.
Daarna zouden we in theorie de afmetingen die in de MEP worden gebruikt rechtstreeks in de 3D-modellering moeten definiëren, maar we weten niet zeker of veel mensen dit zullen doen. (en alleen geldig voor één onderdeel en niet voor montage)
Ik heb net een nieuwe detailweergave van mijn tekening gemaakt.
(Nog steeds dezelfde kamer, maar aan de andere kant van mijn kamer)
Er zijn geen problemen met offertes in de detailweergave.!.
Fijne dag allemaal
Fred
Versie 2024 sp 0.1 ... SP0.1 !! Het schiet jezelf al in de voet! Of speel Russisch roulette met een volle vat!
we zouden moeten beginnen met het installeren van een betrouwbaardere versie van Solidworks (hoewel ik onder SP4 de versies niet als betrouwbaar beschouw...)
Dat gezegd hebbende, zou je je bestanden moeten kunnen converteren naar een eerdere versie (Solidworks 2022 als je wilt dat ik je lay-out inspecteer)...
En als u een detailweergave helemaal opnieuw uitvoert van het gebied van uw component dat problemen veroorzaakt, zijn de fouten dan nog steeds aanwezig?
Ik had niet de keuze van de versie. En ik heb niet de vaardigheden om het te doen en te beoordelen welke versie het meest geschikt is.
Het lijkt mij dat een verkoper de behoefte aan ons bedrijf kwam definiëren en dat de keuze werd gemaakt met het management en zeker ook aan de kant van de portemonnee.
+++++++++++++++++++++++++++
Om terug te komen op mijn kleine probleempje
Ik heb mijn detailweergave gewist en een nieuwe gemaakt.
Er zijn geen zorgen.
Geen afmetingen die schuin of met onjuiste waarden worden weergegeven.
Bedankt allemaal voor jullie hulp en het spijt me als ik in mijn berichten de gevaren die ik tegenkom niet correct uitdruk.
Fijne Feestdagen
Fred
Ja, ik heb 2 detailweergaven verwijderd en opnieuw gedaan.
één in hetzelfde gebied van de tekening en één op een andere locatie.
Geen problemen met scoren.
Daar ga je
Ik zou niet zeggen dat het probleem is opgelost.
Maar we kunnen het onderwerp afsluiten, denk ik
Bedankt
Om het onderwerp af te sluiten, moet je een antwoord kiezen als het " beste antwoord ":
Als ik me niet vergis, zijn SP's niet afhankelijk van een commercieel aanbod.
De versies van 2022 / 2023 /2024 zijn min of meer recente aanbiedingen van dezelfde software (zoals Windows 95/98/2000/XP enz.)
SP's zijn revisies van uw versie en moeten bij de prijs zijn inbegrepen. Je zou de mogelijkheid moeten hebben om te upgraden naar de meest recente versie met de inherente bugfixes.
Zoals gezegd in veel onderwerpen over de fofo, moet je SP0 tot SP3 vermijden, dus minimaal SP4 of 5.
Velen draaien met N-1-versies, dat wil zeggen dat we voor het jaar 2024 de SW 2023 gebruiken, om tijd te laten voor de software om stabiel te zijn (ja, ja, ik weet dat we kunnen dromen)
Wordt het toevallig geen vakantie en blijft de kust op een raakkam hangen?
Zo ja:
Klik met de rechtermuisknop op de weergave
Tangensrand verwijderen
Voer de afmeting opnieuw uit of bevestig deze opnieuw aan de rechterkant
Hallo
Ik denk het niet, van mijn kant, na te hebben geworsteld met de detailweergaven, merkte ik dat mijn modellen standaard waren ingesteld op " echte " afmetingen in plaats van " geprojecteerd ".
Aan de andere kant, door de parameter te wijzigen, wordt er geen rekening mee gehouden in de weergaven, dus de oplossing zoals @Frederic_Ouvrard het deed, is de juiste: verwijder de weergave en genereer deze opnieuw (bedankt SW voor deze codering met de voeten voorlopig).
Hier neemt de dimensie twee randen aan die in hetzelfde vlak liggen? Zo niet, ja, dan zal echt waar of geprojecteerd niet dezelfde beoordeling geven.
Dat gezegd hebbende, ik zal de raakranden controleren, je weet maar nooit, het is niet echt nuttig (of voor puristen)
Nee, want de haak is gemaakt aan het uiteinde van de afschuining. In " echte " afmetingen, door twee cilinders die zich op twee verspringende vlakken bevinden, vast te haken, geeft het de diagonale dimensie (georiënteerd volgens de helling gegenereerd door de niveauverschuiving) in plaats van de " platte " dimensie. Dit is alleen het geval bij automatische afmetingen, als je overschakelt naar horizontale of verticale afmetingen geeft het de juiste waarde weer.