Over het algemeen wordt de positie van de gaten ten opzichte van het midden van het onderdeel gedimensioneerd door ze op een cirkel van Ø te plaatsen, om deze cirkel te maken teken ik vandaag een schets vanuit het midden van het onderdeel dat door het midden van de gaten gaat.
Ik weet niet zeker of dit de beste oplossing is, maar hey, aan de andere kant, als ik veel gaten heb en bovendien op verschillende planken sta, wordt het al snel een gedoe.
Is er een functie of methode waarmee dit allemaal automatisch kan worden gedaan?
Maar ik denk dat het weergeven van de tijdelijke assen (standaard T-toets op het toetsenbord), je in staat stelt om dit eenvoudiger en zonder schetsen te dimensioneren.
Edit: boortafels zoals voorgesteld door @Frédéric zijn een goede oplossing, zie hier:
voor een automatische maatvoering kun je naar annotatie gaan, dan objecten modelleren en daar verschijnen alle afmetingen van het onderdeel, je hoeft ze alleen maar te positioneren maar als je erop dubbelklikt en je wijzigt het is het onderdeel dat zal veranderen omdat dit de constructieafmetingen zijn....
De oplossing van @manu67 is heel geschikt als je al de ontwerpintentie had bij het schetsen (en het is beter om de foto te maken, want het bespaart veel tijd).
Ik praat over de objecten van het model in mijn tutorial "SolidWorks beginnerstips" die hier beschikbaar is op Lynkoa:
Ik denk dat we een algemene controle van de links moeten doen
voor mij geen probleem, het werkt en ik weet niet waarom ;-)
Maar het feit is dat ik voor de leden vele malen te horen kreeg dat de links niet werkten
Dus ik moet de URL nemen en kopiëren en plakken op het antwoord op de vraag, zodat hij toegang heeft tot deze of deze tutorials live op youtube, het is pijnlijk
Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik de punten en opmerkingen waarmee rekening zou kunnen worden gehouden, niet kan verkrijgen
Als je het aantal bezoeken en het aantal reacties visualiseert, denk ik dat je jezelf de vraag kunt stellen waarom en hoe
Het feit is dat jij ook @ clementine zei dat het werkte
En in feite, nee, het werkt niet
en dan heb ik het nog niet eens over het zoeken naar tutorials op de site, het is een echte ramp