Schroefdraad dimensionering in MEP

Hallo

Ik wil de maatvoeringstool gebruiken om draden in tekeningen  en voor tappen te dimensioneren.

Inderdaad, met een onderdeel waarvan de draadweergave goed geïnformeerd is op M30x1.5, is de afmeting in de tekening Ø30.

Is er een oplossing om M30x1.5 te vijlen?

Hallo

Ik heb dit probleem al gehad, ik maak niet veel draad, ik verander handmatig het insigne "<MOD-DIAM>" in "M" wanneer je op de afmeting klikt.

Aan de andere kant, inderdaad het tikken zet het automatisch.

capture.jpg

Hallo

Ja, u kunt in het tabblad Annotatie op het symbool klikken om in te zoomen.

Succes

1 like

Hallo

De tool "Piercing symbool" geeft je alle info over je piercing, je hoeft het alleen nog maar uit te zoeken ;-)

percage.jpg
2 likes

Hallo

Tegelijkertijd is hier een overzicht van de Property Manager.

Zoals @Dahu al zei, hoeven we alleen maar op te ruimen.

percage.jpg

Voor een thread die geen tap is, klikt u in de MEP met de rechtermuisknop op de thread en klikt u op een symbool invoegen.

Bewerken:

Het resultaat:

6 likes

Hallo

Bedankt voor de antwoorden.

Het boorsymbool werkt niet op schroefdraad, alleen op gaten.

Het handmatig invullen van de "M"-informatie is een oplossing, maar het idee was vooral om de draadafstand automatisch op te halen om eventuele fouten te voorkomen.

De persoon die de tekening maakt, is niet per se de ontwerper en als hij er geen aandacht aan besteedt en de  draad een bepaalde toonhoogte heeft, zal er een fout worden gemaakt.

Klik met de rechtermuisknop op de draad (blauw deel in  de afbeelding op mijn bericht hierboven) en klik op een symbool invoegen.

De notatie is automatisch (niet handmatig), dus de stap is die van de functie.

2 likes

Dank u voor uw antwoord sbadenis

Het werkt, de beoordeling moet alleen op een iets meer gestandaardiseerde manier worden aangegeven.

Ik denk dat we de tekst kunnen personaliseren, maar ik weet niet echt waar en hoe.

Ik dacht dat ik het ook zou doen, maar ik heb er nooit de tijd voor genomen.

De beoordeling is inderdaad niet geweldig, maar het is de enige huidige manier.

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem als Nicola, als ik een draad wil dimensioneren (met intelligente dimensionering) solidworks laat me de onderkant van de draadafmeting zien! 

Als ik bijvoorbeeld op een weergave van een M16x1,5 schroefdraad klik, laat solidworks mij een afmeting Ø14,34 zien (zie afbeelding).

Ik heb geprobeerd om met de rechtermuisknop op de draad te klikken, maar ik heb niet de optie "symbool invoegen".

Ik werk in 2012, wat zou iemand een oplossing voor mijn probleem hebben?

Bedankt

image_1.png

Hallo

Heb je de verborgen randen weergegeven? Omdat ik hier niet de indruk heb de weergave van de draad te zien... Als u ze daar weergeeft, kunt u erop klikken en een symbool invoegen...

Als u de boorassistent in 3D heeft gebruikt, moeten we in het MEP "symbool voor boren" gebruiken!!

Het een gaat niet zonder het ander, en je krijgt alle informatie over het boren-tappen, inclusief het nummer in automatisch !

(zo gaan we naar plannen zonder handmatige informatie erin, allemaal automatisch).

De fout van Solidworks is dat je gedwongen wordt om de afmeting in de MEP op een bovenaanzicht van het boren te zetten.

Als we dan in de 3D-functie "met bijbehorende tekst" hebben aangevinkt,

U kunt "symbool invoegen" gebruiken op een dwarsdoorsnede van een draad, u krijgt een gedeeltelijk detail van de boor-tapgegevens, maar het kan voldoende zijn (en ja, het is een tekst die handmatig lijkt, maar het is automatisch, dus bewerk het niet).

We kunnen deze laatste methode ook gebruiken, om een mannelijke draad in 3D te zetten met behulp van de "database" draad, en dan de info in het vliegtuig op te roepen, zodat we terugkomen op geen handleiding in de MEP, allemaal naar beneden van 3D.

En wanneer u met "symbool voor boren" in MEP een plaatwerkachtig onderdeel citeert,

De code voor diepte-informatie <hw-thru> moet worden verwijderd om de weergave te verkleinen (en verwijder "door alles" of "tot de volgende" ,...)

Omdat er wordt gesuggereerd dat het door het plaatwerktype onderdeel is.

En als we een komma hebben, kunnen we ervoor kiezen om de decimalen alleen op deze waarde af te ronden dankzij het vak "waarde van de bijbehorende tekst".

Bedankt voor je antwoorden, maar ik kan mijn probleem nog steeds niet oplossen!

Om mijn draad in mijn 3D-deel te maken, ga ik door Invoegen/Annotaties/Draadweergave (zie foto) en vul ik de informatie over mijn draad in.

Dan zou ik in mijn Europarlementariër graag willen dat ik deze informatie automatisch kan ophalen.

Is dit mogelijk?

Bedankt

photo2.png

Hier is hoe het te doen, maar het antwoord is al gegeven...

representation_de_filetage.docx

Ik denk dat het probleem moet komen van mijn versie van solidworks, want als ik met de rechtermuisknop op de thread klik, heb ik niet de optie "een symbool invoegen".

Dank u voor uw hulp.

photo3.png

Welke versie heb je???

SP1.0 uit 2012

Je moet het op het bovenaanzicht doen, op het zijaanzicht, het werkt niet voor draadweergaven.

1 like