Muntstuk citaat in inches

Hallo
In de tekening zou ik graag een afmeting in inches en millimeters willen hebben

De waarde in millimeters moet worden ingekaderd
En de waarde in inches moet tussen vierkante haken staan

Als ik absolute tolerantie selecteer, wordt de afmeting in inches ingekaderd met de toevoeging van haakjes

In het ideale geval vindt u de syntaxis in het tekstvak voor de dimensie waarmee u de dimensie in millimeters kunt inkaderen zonder dat u absolute tolerantie hoeft te selecteren

Is er een lijst met syntaxistypen die kunnen worden gebruikt voor dimensionering in het tekstvak dat het mogelijk maakt
Het uiterlijk van de beoordeling wijzigen

Hallo dbou,

Bekijk dit een beetje en hoop dat het kan helpen Documenteigenschappen - Eenheden - 2021 - SOLIDWORKS Help
En ook dat https://pbiblogue.com/?p=1627
Documenteigenschappen - Dimensies - 2020 - Help voor SOLIDWORKS

Sorry dat ik geen screenshot kan maken omdat mijn pc wordt verwerkt.
@+.
AR.

2 likes

Hallo;
Technisch gezien mag het niet mogelijk zijn:
Een dimensie in een vak is een controledimensie en een dimensie tussen haakjes is een dimensie 'verificatie of redundant' ... Hun toestand is niet afhankelijk van hun eenheden van afmetingen (mm / voet-inch...).

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo
Ik ben het met @Maclane eens over de normatieve kant van de scoreregels die elke goede tekenaar/ontwerper moet kennen.
De dubbele dimensionering wordt door SW beheerd op basis van de teken-/maatvoeringsnormen.
Als je op een dimensie klikt zie je dat de parameter van de dubbele dimensie niet wordt weergegeven (er is alleen < DIM >, en dan doet SW het werk met de standaarden).
De enige oplossing is naar mijn mening de @A_R die het display geschikter maakt en geen andere oplossing dan de selectie van de absolute tolerantie-optie te doorlopen (zoals eerder gezegd, de kadrering van een dimensie heeft een betekenis)

2 likes