Solidworks plaatwerk ontwikkeling offerte

Zijdelingse verrassing op Solidworks-tekening Een stuk eenvoudig plaatwerk, roestvrijstalen plaat van 1,5 mm 10 mm breed, 1 positieve laag 45 °, kleine offset van 3 mm, 1 negatieve laag van 45 ° om terug te keren // naar het eerste vlak, Werkstuklengte met vouwen: 50 mm Uitgevouwen werkstuklengte, 49,89 oeps ??? Geregistreerd buigverlies 2,8 /2 = 1,4 mm Waar zit de fout??? Alvast bedankt voor je advies, mijn lasersnelheid is op dit moment niet goed. Vriendelijke groeten YB
tirette__-_feuille1.pdf

Hallo

Ik ben meer gewend om met de K-factor te werken...

In dit geval zou ik net als jij de buigradius op 1,6 hebben gezet en een K-factor op 0,33.

En ik vind een 50,9 mm uitgevouwen

2 likes

Kunt u ons uw deel sturen?

Bedankt.

2 likes

Ik heb 50,88 lol, wat beter zegt, maar ik heb een dikte van 5,24, dus het zit in de plooien

ritssluiting.sldprt

@SEPM. Gerald:

Waarom gebruikt u niet de functie "Offset"? Als bijlage.

Dit maakt een perfecte afmeting van 50 mm mogelijk, eenmaal opgevouwen, om slechts één functie te hebben waarbij de offsetwaarde direct wordt geparametriseerd.

Dus met de K-factor van 0,33 standaard kom ik uit op 50,7 mm.

ritssluiting.sldprt

@remrem

Oeps, het is het pictogram hierboven. Maar je kunt ook de zijvouwen bij de eerste ronde doen en het tweede gat doen en na de vouwen naar de goede kant afronden, maar ik denk niet dat het zo wordt gedaan in plaatwerk. maar de vertraging is super goed lol

Aan de andere kant merkte ik een hoek op je eerste uitgevouwen. Is dit normaal?

Dank u voor uw antwoorden Ik begon snel weer met een ander onderdeel, zelfde probleem Ik begrijp er niets van Hier is het onderdeel en de tekening Ik ben meer een monteur dan een plaatwerker, waar zit de fout?? Bij voorbaat dank
piece4_j2m.slddrw

Tegelijkertijd worden de ribben in het midden van de buigradius genomen, het is niet tiptop.

Over het algemeen teken ik voor de dimensionering van mijn plaatwerkonderdelen het snijpunt, het is veel preciezer. (zie afbeelding)

Als ik in het beste geval de kansen volg, heb ik 50.85.

point.png
1 like

We hebben de kamer met de Europarlementariër nodig.

Maak een compositie om mee te nemen en stuur deze ;)

Draagt een map in rar of zip

PS Ik ben een elektronicatechnicus aan de basis....

1 like

En ik meubelmaker ^^ Lol

2 likes

Mijn 10 centen:

Het onderdeel heb ik in 1 schets gemodelleerd.

Met de standaardinstellingen vind ik 51.28 ontwikkeld

lynkoa_depliage.pdf
1 like
ok dat ik het op deze manier heb ontwikkeld, maar ik werk liever met configuraties, zodat mijn tekeningen zowel voor de buiger, de assembleur als de lasersnijder kunnen worden gebruikt
Ik sluit het bestand, dit is wat ik denk dat ik begreep in feite als je 1 vouw maakt, of het nu een coëfficiënt K is of een verlies bij de vouw Het resultaat is correct en respecteert de waarde van de inzendingen aan de andere kant als je 2 vouwen maakt, als ze U-vormig zijn, geven de verliezen bij de vouw en coëfficiënt K een correct resultaat maar als we een Z maken en bovendien met een hoek anders dan 90°, dan is de berekening op basis van de coëfficiënt K correct, als we daarentegen het verlies bij de vouw gebruiken, is de berekening fout omdat we 1 positieve PAP en 1 negatieve PAP hebben Dank u allen voor uw verlichting YB