Zijdelingse verrassing op Solidworks-tekening
Een stuk eenvoudig plaatwerk, roestvrijstalen plaat van 1,5 mm 10 mm breed, 1 positieve laag 45 °, kleine offset van 3 mm, 1 negatieve laag van 45 ° om terug te keren // naar het eerste vlak,
Werkstuklengte met vouwen: 50 mm
Uitgevouwen werkstuklengte, 49,89 oeps ???
Geregistreerd buigverlies 2,8 /2 = 1,4 mm
Waar zit de fout???
Alvast bedankt voor je advies, mijn lasersnelheid is op dit moment niet goed.
Vriendelijke groeten
YB tirette__-_feuille1.pdf
Waarom gebruikt u niet de functie "Offset"? Als bijlage.
Dit maakt een perfecte afmeting van 50 mm mogelijk, eenmaal opgevouwen, om slechts één functie te hebben waarbij de offsetwaarde direct wordt geparametriseerd.
Dus met de K-factor van 0,33 standaard kom ik uit op 50,7 mm.
Oeps, het is het pictogram hierboven. Maar je kunt ook de zijvouwen bij de eerste ronde doen en het tweede gat doen en na de vouwen naar de goede kant afronden, maar ik denk niet dat het zo wordt gedaan in plaatwerk. maar de vertraging is super goed lol
Aan de andere kant merkte ik een hoek op je eerste uitgevouwen. Is dit normaal?
Dank u voor uw antwoorden
Ik begon snel weer met een ander onderdeel, zelfde probleem
Ik begrijp er niets van
Hier is het onderdeel en de tekening
Ik ben meer een monteur dan een plaatwerker, waar zit de fout??
Bij voorbaat dank piece4_j2m.slddrw
ok dat ik het op deze manier heb ontwikkeld, maar ik werk liever met configuraties, zodat mijn tekeningen zowel voor de buiger, de assembleur als de lasersnijder kunnen worden gebruikt
Ik sluit het bestand, dit is wat ik denk dat ik begreep
in feite als je 1 vouw maakt, of het nu een coëfficiënt K is of een verlies bij de vouw
Het resultaat is correct en respecteert de waarde van de inzendingen
aan de andere kant als je 2 vouwen maakt, als ze U-vormig zijn, geven de verliezen bij de vouw en coëfficiënt K een correct resultaat
maar als we een Z maken en bovendien met een hoek anders dan 90°, dan is de berekening op basis van de coëfficiënt K correct, als we daarentegen het verlies bij de vouw gebruiken, is de berekening fout omdat we 1 positieve PAP en 1 negatieve PAP hebben
Dank u allen voor uw verlichting
YB